Aby wziąć udział w akcji wystarczy dokonać zakupu za min. 50 zł w sklepie sieci Biedronka, w tym dowolnej gumy bezcukrowej marki Orbit® w dzień stacjonowania w mieście Dentobusa.
Jak wynika z Raportu WHO Global Oral Health – między rokiem 1990, a 2019 szacunkowa liczba przypadków chorób jamy ustnej wzrosła aż o 50%. Na świecie więcej osób zachorowało na próchnicę niż się w ogóle urodziło1. Próchnica jest też najczęstszą chorobą jamy ustnej, a zarazem najczęściej występująca na świecie chorobą2, której leczenie kosztuje nas w Polsce łącznie ponad 1.7 milionów dolarów rocznie3. Inicjatywa podjęta przez Mars Polska oraz sieć sklepów Biedronka to kolejne działanie mające na celu zwiększanie świadomości o tym, jak istotne jest zdrowie jamy ustnej dla dobrostanu całego naszego organizmu.
Podczas swojej trasy Dentobus odwiedzi 10 miast: Białystok Warszawę, Olsztyn, Gdynię, Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Wrocław, Katowice oraz Kraków. Mieszkańcy dokonując zakupów w sklepach sieci Biedronka za min. 50 zł, w tym dowolnej gumy bezcukrowej Orbit®, w dzień postoju Dentobusa, będą mieli szansę skorzystania z bezpłatnego przeglądu dentystycznego. Otrzymają również materiały edukacyjne – powstałe w ramach programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem” – pokazujące, jak w prosty sposób zadbać o zdrowie zębów. Na chętnych czekać będą także próbki gumy bezcukrowej Orbit® For Kids, żeby przypominać o ważnym elemencie prawidłowej higieny jamy ustnej. Żucie bezcukrowej gumy po jedzeniu i piciu, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów jest bowiem jednym z czterech kroków dla zdrowych i czystych zębów.
Jako część odpowiedzialnej społecznie firmy Mars oraz producent bezcukrowych gum, których żucie jest ważnym elementem prawidłowej higieny jamy ustnej, od ponad dekady realizujemy działania na rzecz profilaktyki próchnicy. Choroby zębów to nadal poważny problem społeczny w Polsce. Działając wspólnie możemy zwiększać skalę i osiągać lepsze efekty. Dlatego tak cieszy nas połączenie sił z siecią sklepów Biedronka. Nasza wspólna inicjatywa to kolejny, ważny dla nas krok w działaniach na rzecz poprawy stanu zdrowia zębów Polaków – zaznacza Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.
Ogólnopolski program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” jest prowadzony przez Mars Wrigley i Polski Czerwony Krzyż już od ponad 10 lat. Inicjatywa jest wspierana merytorycznie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Celem akcji jest przekazanie wiedzy w przystępny sposób, wykorzystując przy tym cztery kroki dla zdrowych i czystych zębów, które w łatwy sposób można włączyć do codziennej rutyny:
1 WHO Global Oral Health Report.
2 World Dental Federation.
3 WHO Global Oral Health Report, Country Profile – Poland.
Fot. Mars Incorporated
Informacja prasowa