Przedsiębiorstwo zostało założone w 1993 roku przez 20-letniego Macieja Jóźwickiego i szybko zdobyło pozycję lidera w segmencie soków niepasteryzowanych, osiągając nawet 70 proc. udziału w rynku. Oferta firmy obejmowała także surówki i smoothie.
Kryzys rozpoczął się wraz z pandemią COVID-19. Zakłócenia w łańcuchach dostaw oraz rosnące koszty produkcji sprawiły, że model biznesowy Marwitu stał się nieopłacalny. Już w 2020 roku firma zawiesiła działalność, a w lipcu 2021 roku sąd ogłosił jej upadłość. Jak podkreśla Barbara Groele ze Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków, produkcja soków jednodniowych wymagała rygorystycznych standardów technologicznych, higienicznych i logistycznych, co generowało wysokie koszty operacyjne.
Obecnie trwają prace nad likwidacją spółki. Na sprzedaż wystawiono m.in. nieruchomość gruntową o powierzchni ponad 11 ha w Pędzewie, znak towarowy „Ogrody Natury” oraz 100 proc. udziałów w spółce Biogaz-Invest Sp. z o.o. Oferty można składać do 8 października.
Marwit, który przez lata kojarzony był z innowacyjnymi produktami i jakością, kończy swoją działalność, a rynek spożywczy traci jednego ze swoich pionierów.
Ilona Podsiadła
(ilona.podsiadla@dlalejdis.pl)
Fot. Wygenerowano AI