Odwodnienie negatywnie wpływa na funkcje poznawcze
Końcówka sierpnia oznacza zbliżający się koniec wakacji, a dla uczniów – powrót do szkoły. Oprócz zakupu podręczników i innych przyborów szkolnych warto zadbać też o to, aby dziecko miało dobre warunki do koncentracji i nauki. Tymczasem już niewielkie odwodnienie ma negatywny wpływ na skupienie, a także może przyczyniać się do występowania bólów głowy. Z badania wynika, że strata wody w organizmie powyżej 2 proc. ma negatywny wpływ na człowieka niezależnie od wieku – przede wszystkim na koncentrację, pamięć i uczenie się oraz wybrane funkcje poznawcze. Wśród grup wiekowych, w których odwodnienie organizmu występuje najczęściej, wymieniane są m.in. dzieci.
Nawodnienie bez cukru
Z danych wynika, że nawet co piąty uczeń może być znacznie odwodniony. Dzieci najczęściej piją słodzoną herbatę, która zdaniem ekspertów nie jest najlepszym wyborem w kontekście zapobiegania otyłości. Z badania Waterdrop wynika, że Polacy, którzy nie piją wystarczających ilości wody dziennie, najczęściej zapominają o tym (48 proc.), nie lubią jej smaku (35 proc.) lub brakuje im na to czasu (9 proc.). Jeśli dziecko nie toleruje smaku samej wody, alternatywą dla słodzonych napojów mogą być smakowe kapsułki rozpuszczalne w wodzie – Microdrink od Waterdrop, które nie zawierają cukru, a zamiast tego są bogate w naturalne aromaty i witaminy.
Woda butelkowana może zawierać ogromne ilości mikroplastiku
Wyniki badania przeprowadzonego przez Waterdrop wskazują, że aż 65 proc. Polaków pije wodę filtrowaną lub z kranu, blisko 24 proc. – z plastikowych butelek, a 9 proc. – ze szklanych. Zaopatrywanie dziecka do szkoły w wodę w plastikowych, jednorazowych butelkach wydaje się wygodnym rozwiązaniem, jednak niekoniecznie jest najzdrowszym wyborem. Wyniki badania wskazują, że jeden litr wody butelkowanej może zawierać nawet do 240 tys. cząsteczek mikroplastiku. Bezpieczną dla zdrowia najmłodszych alternatywą są wielorazowe butelki wykonane z wysokiej jakości materiałów – jak stalowa butelka termiczna Waterdrop. Występuje ona w kilku wersjach kolorystycznych oraz trzech pojemnościach – 400, 600 oraz 1000 ml. Butelka wykonana jest z wytrzymałej stali nierdzewnej o podwójnych ściankach, utrzymuje temperaturę zimnego napoju do 24 godzin oraz gorącego do 12 godzin.
15 sierpnia rozpoczęło się największe wydarzenie sprzedażowe roku Waterdrop – Waterdrop Days, podczas którego na stronie dostępne są zniżki nawet do 50%. Waterdrop dąży do tego, żeby stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Obecnie marka dostępna jest w ponad 20 tys. punktach sprzedaży na świecie. Jej ambasadorami oraz inwestorami są m.in. Hubert Hurkacz i Taylor Fritz. Waterdrop wierzy w świat bez plastiku i popularyzuje butelki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru i konserwantów.
Waterdrop to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, butelki termiczne i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia – wodą.
Fot. Waterdrop
Informacja prasowa