To dobra okazja, aby przyjrzeć się jego propozycjom na sezon jesień-zima 2011/12.
Kolekcja Pollini na obecny sezon jest odbiciem sposobu widzenia historii włoskiej marki przez młodego ekspresyjnego brytyjskiego projektanta. Reprezentuje esencjonalne ujęcie relacji pomiędzy włoską jakością i estetyką, a brytyjską awangardą. Jest także odzwierciedleniem stosunku pomiędzy znakomitym rzemiosłem wykonania i odkrywaniem nowych estetycznych przestrzeni.
Punktem wyjścia dla stworzenia kolekcji było poszukiwanie zmysłowej i luksusowej syntezy pomiędzy przeszłością i przyszłością marki. Kirkwood skupił się na projektach, które stanowią jej kwintesencję i są z nią najbardziej kojarzone. Wybrał klasyczne męskie buty i oficerki, modernizując ich klasyczny kształt futurystycznymi motywami charakterystycznymi dla swojej twórczości.
Zapożyczenia z męskiej garderoby widoczne są chociażby w ozdobach czółenek na awangardowych, zwężających się ku górze obcasach. Cała rzeźba butów stanowi rodzaj interpretacji męskich klasycznych mokasyn. Oficerki z kolei zdobywają nowe zdobienia i są wykonane z niewykorzystywanych dotąd materiałów.
Typowy dla Kirkwooda futurystyczny styl przejawia się w prostych rzeźbach modeli, który przełamują geometryczne obcasy, a także oszczędne, monumentalne akcenty architektoniczne. Z kolei klasyczne elementy, takie jak chociażby luźne cholewki, ozdoby i przeszycia, przywołują na myśl styl retro, stanowiąc tym samym odniesienie do historii marki.
Materiały, podobnie jak kolory, często łączone są na zasadzie kontrastu: zamsz ze skórą krokodyla, wąż ze skórą cielęcą. Paleta barw to odcienie kojarzone z jesienią: beż, musztardowy, odcień spalonego drewna, niebieski w tonie elektro i fuksja.
Kirkwood, który od września 2010 r. jest Dyrektorem Kreatywnym Pollini, w piątek 21 października pojawi się na Gali Finałowej festiwalu Art.&Fashion, odbywającej się w poznańskim Starym Browarze. Weźmie także udział w specjalnym otwartym wykładzie ‘Statement Shoes’ w ramach AFF Open University, podczas którego opowie m.in. o współpracy z tą znaną i szanowaną włoską marką.
W Polsce działa sześć salonów Pollini - dwa w Warszawie, oraz jeden w Krakowie, Poznaniu, Gdyni, i nowo otwarty salon w Katowicach. Bezpośrednim przedstawicielem marki w Polsce jest Powierza Family Company.
Powierza Family Company Sp. z o.o. istnieje na rynku od 1996 roku. Firma specjalizuje się w sprzedaży detalicznej selektywnej odzieży damskiej oraz akcesoriów. PFC jest właścicielem sieci detalicznej salonów odzieżowych i akcesoryjnych takich marek jak: Pollini, Max Mara, Marella, iBlues, Weekend by Max Mara, Pennyblack, Francesco Biasia, Coccinelle i Baldinini.