Dlatego marka Durex, wraz z Grupą Ponton, partnerem i ekspertem w dziedzinie edukacji seksualnej, podjęła zobowiązanie, aby zwiększać dostęp do rzetelnej edukacji seksualnej. Nowy projekt „Sztuka bez wstydu” edukuje o seksualności poprzez obrazy.
Polskie dzieła sztuki uczą o seksualności
W ramach akcji „Sztuka Bez Wstydu” powstała specjalna aplikacja, która za pośrednictwem 100 popularnych obrazów przekazuje wiedzę z zakresu seksualności. Wiedząc, że młodzi z telefonami się nie rozstają, to właśnie tam, w smartfonach, Durex wraz ze strategicznym partnerem Grupą Ponton za pomocą apki dają dostęp do rzetelnych, edukacyjnych treści. I to w prawdziwie angażującej formie.
Jak Durex to zrobił?
W aplikacji „Sztuka Bez Wstydu” po zeskanowaniu obrazu na ekranie pojawia się wersja danego dzieła z przykuwającymi uwagę emoji, takimi jak bakłażan czy brzoskwinka, a obok tego krótka, zwięzła i konkretna ciekawostka związana z seksualnością. W ten sposób ze „Stańczyka” można dowiedzieć się o nazewnictwie miejsc intymnych, „Dama z gronostajem” przybliża temat świadomej zgody na seks, a „Babie Lato” porusza takie kwestie jak fantazjowanie czy masturbacja.
Z aplikacji można korzystać zarówno podczas wycieczki w muzeum, jak i skanując dany obraz z podręcznika lub ekranu. Wiedzę można czerpać nawet w domu, przeglądając galerię obrazów i czytając wyświetlające się przy nich ciekawostki dostępne z poziomu aplikcji. Tym sposobem, na smartfonie, laptopie czy komputerze, zupełnie za darmo, można sobie przeprowadzić szybką, przystępną w odbiorze, ale też merytoryczną lekcję o seksualności.
Jak to działa?
Wystaczy wejść na stronę akcji, przeskanować obraz i już można dowiedzieć się więcej. Bez uprzedzeń, bez powielania szkodliwych mitów i bez wstydu – ponieważ tylko taka edukacja ma szansę prawdziwie wspierać młodzież w zakresie zdrowia seksualnego.
Fot. Durex
Informacja prasowa