"Ucz się szybko i skutecznie bez zbędnego zakuwania" Barbara Oakley PhD, Terrence Sejnowski PhD, Alistair McConville

Nowość wydawnicza "Ucz się szybko i skutecznie bez zbędnego zakuwania. Poradnik dla dzieci i młodzieży" Barbara Oakley PhD, Terrence Sejnowski PhD, Alistair McConville
Ucz się szybko i skutecznie bez zbędnego zakuwania. Poradnik dla dzieci i młodzieży

Najważniejszą umiejętnością w życiu jest umiejętność uczenia się. I nie chodzi tylko o naukę w szkole czy na uczelni. Efektywne przyswajanie wiedzy oznacza nie tylko większe szanse na sukces, ale także więcej czasu na inne sprawy. Dotyczy to zarówno przedmiotów, które Cię interesują, jak i tych, których nie lubisz. Nie radzisz sobie z matematyką, a fizyka to Twój koszmar? Odczuwasz rozpacz na myśl o połączeniu wydarzeń historycznych z datami? Głowa do góry - istnieją naukowe metody, dzięki którym przyswajanie tych trudnych zagadnień pójdzie łatwo!

W książce opisano techniki opracowane na bazie osiągnięć naukowych, pozwalające w maksymalny sposób wykorzystać naturalne możliwości ludzkiego mózgu. Metody te zostały przetestowane przez wiele osób, które swoimi wynikami potwierdziły, że uczą się dzięki nim efektywniej. Poznaj je i zastosuj, a od razu zauważysz, że nauka idzie Ci zdecydowanie szybciej, nawet tych przedmiotów, które sprawiają Ci problem. A niejako przy okazji nauczysz się czegoś o sobie: łatwiej odkryjesz swoje naturalne talenty i kreatywność, dowiesz się też, jak możesz wpływać na pracę swojego mózgu. Wreszcie - odkryjesz, że zdobywanie wiedzy może być przyjemne!

Dzięki lekturze zrozumiesz:

  • dlaczego dekoncentracja może sprzyjać procesowi uczenia się
  • co to znaczy "myśleć rutynowo" i dlaczego warto się tego oduczyć
  • jak się nauczyć myśleć nieszablonowo i twórczo
  • dlaczego słaba pamięć może pomagać w nauce
  • co to jest prokrastynacja i jak jej skutecznie unikać

Proces uczenia się może być efektywny i... przyjemny!

Dr Barbara Oakley — wykładowczyni akademicka, członkini American Institute for Medical and Biological Engineering. Wprowadziła do szkół podstawowych w Pontiacu program nauki matematyki metodą Kumon, dzięki czemu wyniki uczniów na testach ogólnostanowych znacznie się poprawiły. Wcześniejsze książki dr Oakley, Evil Genes, ColdBlooded Kindness i Pathological Altruism, doczekały się przychylnych opinii Joyce Carol Oates, Stevena Pinkera i Edwarda O. Wilsona, laureata Nagrody Pulitzera.

Dr Terrence Sejnowski pracuje w Howard Hughes Medical Institute. Jest też redaktorem naczelnym magazynu Neural Computation (MIT Press).

Alistair McConville jest członkiem zarządu Centrum Badań i Innowacji Eton College. Nadzoruje eksperymentalny program nauczania progresywnego w szkole Bedales w Wielkiej Brytanii.

Wydawnictwo: Sensus




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat