Na półki sklepów właśnie trafiła kawa ziarnista Variazione, która idealnie komponuje się z dodatkiem mleka lub napoju roślinnego, zaś w ofercie kawiarni znaleźć można wegańskie sezonowe napoje kawowe i ciasta. To idealny sposób na świętowanie trwającego właśnie Veganuary.
Spośród osób deklarujących, że pije kawę, aż 87% robi to codziennie, a dokładnie połowa z nich – kilka razy dziennie2. Najwięcej osób – 31% – sięga po dwie filiżanki każdego dnia, 30% po jedną, a 22% po trzy3. Średni dzienny wynik dla naszego kraju to 2,4 filiżanki. – Polscy konsumenci na tle innych narodów Europy środkowo-wschodniej są wyjątkowo mocno zaangażowani w tematy kawy i zainteresowani innowacjami w tej kategorii. Jak wynika z naszych badań, 54% Polaków pijących kawę na co dzień wybiera warianty z dodatkiem mleka lub jego roślinnego zamiennika4. W Tchibo w potrzeby konsumentów wsłuchujemy się na co dzień, a swoistą odpowiedzią na nie jest wprowadzenie do oferty kawy ziarnistej Variazione, która skomponowana została specjalnie do tzw. kaw białych – wyjaśnia Małgorzata Kicia, Senior Brand Manager, Tchibo.
Innowacje mile widziane
Jak się zatem okazuje, dla większości pijących kawę Polaków tworzy ona duet nierozłączny z mlekiem lub jego roślinną alternatywą. W tej grupie dominują kobiety i młodzi dorośli5. Choć znaczna większość (77%) używa mleka krowiego, już niemal co piąty konsument (19%) kawy decyduje się na jego wegańskie alternatywy6. Na liście najpopularniejszych znajdują się napoje owsiane, migdałowe, sojowe oraz kokosowe7.
– Wegański styl życia staje sie coraz popularniejszy, co wpływa również na zwiększenie zainteresowania dodatkami w postaci napojów roślinnych. Z tego też względu, w ramach świetowania Veganuary, zaproponowaliśmy klientom naszych kawiarni wegańską alernatywę napoju sezonowego, tj. Cappuccino z karmelem i gruszką – mówi Joanna Chodakiewicz, Brand Manager Coffee Bar w Tchibo, zapraszając tym samym do odwiedzenia kawiarni.
Wegańskie Cappuccino z karmelem i gruszką to kompozycja z delikatną pianką, w której słodycz karmelu przeplata się z aromatem soczystych gruszek. Podniebienie zachwycąją także wegńskie ciasta – sernik z malinami oraz ciasto bananowe z pistacjami. Dodatkowo do każdej z kaw dostępnych w kawiarniach Tchibo można wybrać dodatek napoju roślinnego, zamiast tradycyjnego mleka.
Nowość: Tchibo Variazione – pełnia smaku bez kwasowości
Ci, którzy uwielbiają kawę z mlekiem lub jego roślinną alternatywą, ale wolą pić ją w domu, w Tchibo również znajdą coś dla siebie. Wraz z początkiem nowego roku oferta sklepów Tchibo została rozszerzona o kawę ziarnistą Variazione. Produkt ten zadowoli wielbicieli intensywnych, ciemno palonych kaw, preferujących warianty bez kwasowości. Variazione jest jej pozbawiona, co czyni z niej idealną bazę do napojów z dodatkiem mleka lub jego alternatyw.
To mieszanka dwóch rodzajów ziaren – wietnamskiej robusty (70%) z pochodzącą z Brazylii arabiką (30%). Bez wątpienia będzie aromatycznym i pełnym smaku dopełnieniem noworocznych oraz karnawałowych spotkań z bliskimi – zarówno tych przy domowym latte, jak i cappucino.
Perfekcyjna kawa to taka, która zachwyci Twoje podniebienie – przyznają zgodnie eksperci. A jeśli tę domową przyrządza się zgodnie z podstawowymi zasadami – tj. stopień zmielenia ziaren jest odpowiednio dobrany, do jej przygotowania używa się wody bogatej w minerały i tlen (najlepsza jest ta o umiarkowanym stopniu twardości i niechlorowana), a do tego wypija ją w ulubionym towarzystwie – przepis na świątowanie (niemal każdej okazji) jest gotowy. A jeśli idealna celebracja to ta poza domem – bariści Tchibo przygotują Twój ulubiony napój kawowy dla Ciebie.
1 Badanie "Coffee U&A" zostało przeprowadzone w okresie 12.05-8.06.2022 na reprezentatywnej grupie respondentów, deklarujących spożywanie napojów kawowych, w dwóch modułach: moduł I n=3000 respondentów; moduł II n=1800 respondentów. Uczestnicy badania byli w wieku 16-69 lat, pochodzili z Polski. Badanie przeprowadzono za pomocą kwestionariusza online.
2 ibidem.
3 ibidem.
4 ibidem.
5 ibidem.
6 ibidem.
7 ibidem.
Fot. Tchibo
Informacja prasowa