To odpowiedź m.in. na oczekiwania osób aktywnych, uprawiających sport, które na co dzień uwzględniają w diecie artykuły spożywcze charakteryzujące się wysoką zawartością białka1. Nowość na rynku to także doskonała propozycja dla konsumentów prowadzących zdrowy tryb życia i preferujących pożywne rozwiązania.
Wysokobiałkowe jogurty YoPRO to odpowiedź na potrzeby klientów, dla których znaczenie ma zdrowy tryb życia - między innymi zbilansowana dieta i regularna aktywność fizyczna2. – Z badań wynika, że konsumenci coraz częściej poszukują produktów bogatych w konkretne makroelementy3. Rozwój naszego portfolio o wysokobiałkowe produkty YoPRO to odpowiedź na ich potrzeby. Warianty pitne jogurtów YoPRO zawierają aż 23 g białka w porcji (270 g), a te w kubeczkach 15 g w porcji (160 g) – mówi Jakub Łagoda, Brand Manager marki.
Wyjątkowe trio
Wysoka zawartość białka przyczyniającego się do wzrostu i utrzymania masy mięśniowej, biorącego udział w regeneracji, odbudowie i wzmocnieniu mięśni, to nie jedyna zaleta jogurtów YoPRO. Są one także źródłem magnezu i witaminy B9. Magnez, z którego niedoborem w diecie zmaga się ponad 50% światowej populacji4, wspiera prawidłowe funkcjonowanie mięśni i pomaga w utrzymaniu zdrowych kości. Witamina B9 (kwas foliowy) pomaga natomiast w prawidłowej syntezie aminokwasów, a także przyczynia się do redukcji uczucia zmęczenia i znużenia.*
Warto także podkreślić, że produkty YoPRO nie zawierają tłuszczu oraz dodanego cukru (zawierają naturalnie występujące cukry).
Szeroki wachlarz smaków i formatów
Jogurty YoPRO są dostępne w wielu formatach oraz smakach. Wśród wariantów w kubeczkach o pojemności 160 g znaleźć można wersje o smaku waniliowym i stracciatella (oba zawierają po 15 g białka w porcji). Fani jogurtów pitnych mogą zaś wybierać wśród wersji o smaku truskawka-malina oraz stracciatella, a każda z nich dostarczy po 23 g białka w porcji (270 g).
Zespół specjalistów Danone pracował nad stworzeniem produktu, który nie tylko dostarcza niezbędnych składników odżywczych, ale także smakuje wyśmienicie. - Obserwujemy wzrost zainteresowania sportem, a co za tym idzie, produktami wysokobiałkowymi. Do 32% wzrosła liczba rozmów dotyczących tego typu produktów w Internecie5. Wysokobiałkowe produkty YoPRO, które właśnie dołączyły do naszego portfolio to reakcja na trendy, które obserwujemy - podsumowuje Jakub Łagoda.
Jogurty YoPRO będą dostępne w hipermarketach i supermarketach, dyskontach ale także sklepach mniejszego formatu, a ich wprowadzeniu na rynek towarzyszy wielokanałowa kampania marketingowa. Od lipca do października ich reklamy zobaczyć będzie można w social mediach (Facebook, Instagram, Tik Tok) oraz portalu YouTube, a spot promujący jogurty YoPRO wyświetlany będzie w największych stacjach telewizyjnych, m.in. przy programach o tematyce sportowej. Aby w jak najskuteczniejszy sposób dotrzeć do osób, do których kierowane są produkty, reklamy produktów wyświetlane będą również w siłowniach, a udział w nich wezmą powiązani ze sportem i zdrowym stylem życia influencerzy. Co więcej - w ramach kampanii podjęta zostanie współpraca z influencerami lifestyle i dietetykami.
1 YoPRO Performance Nutrition 101 – Danone Global Science Activation document / CERIN – Protein and sport practices: why and when? -2016; International Association of Athletics Federations Consensus Statement 2019.
2 Danone HiPRO Segmentation Research, 10/2022; Global views on Exercise and team sports (ipsos.com), 07/2021, The average number of hours people spend on physical exercise per week.
3 YoPRO Segmentation Study, Toluna - 2022 (Scope: BR, ES, FR, PT, IT, NL, BE, PL, AUS).
4 YoPRO Performance Nutrition 101, Internal document developed by Global Science Activation team.
* Ważna jest zróżnicowana i zbilansowana dieta oraz zdrowy styl życia.
5 YoPRO Segmentation Study – Toluna, 2022 / 2. High-Protein Products as Popular as Ever, The Food Institute, July 2023 https://foodinstitute.com/focus/high-protein-products-as-popular-as-ever.
6 Źródło: Danone za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, rynek: Cała Polska (Food), udziały wartościowe, okres skumulowany tydzień 1 – tydzień 47 2023
Fot. Danone
Informacja prasowa