Wraz z wejściem na polski rynek Oatly – lider napojów owsianych w wielu krajach europejskich, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii i Szwecji1 - ma nadzieję na kolejny sukces i przekonanie polskich konsumentów do podejmowania bardziej świadomych i przyjaznych dla klimatu wyborów.
Badanie przeprowadzone przez GFI Europe potwierdza, że roślinne odpowiedniki mleka zyskują na znaczeniu wśród polskich konsumentów: Wartość sprzedaży napojów roślinnych wzrosła o 41% w latach 2020-2022, podczas gdy sprzedaż jednostkowa tradycyjnego mleka spadła o 1%2.
- Popyt na produkty roślinne w Polsce stale rośnie, więc nie mogliśmy wybrać lepszego momentu wejścia na ten rynek. Chcemy kontynuować naszą misję i przyczynić się do zastąpienia jak największej liczby produktów powstałych z mleka krowiego ich roślinnymi odpowiednikami, tak aby zmniejszyć wpływ produktów mlecznych na środowisko. – wyjaśnia Helge Weitz, Dyrektor Generalny Oatly DACH i Polska.
Nasz aktualny system żywnościowy jest odpowiedzialny za około jedną trzecią globalnych emisji gazów cieplarnianych powodowanych przez człowieka3. Ostatni raport IPCC potwierdza, że wybór diety opartej w większym stopniu na produktach pochodzenia roślinnego ma pozytywny wpływ na łagodzenie zmian klimatycznych.
Świat kawy już to wie: Oatly Barista Edition wychodzi na pierwszy plan
We wrześniu Oatly dokonało niezwykłego osiągnięcia podczas tegorocznych Mistrzostw Polski Latte Art, kiedy to Specialty Coffee Association (SCA) zmieniło swoje zasady i zastąpiło mleko krowie słynnym napojem Oatly Barista Edition. Wysokiej jakości napój owsiany stworzony specjalnie, aby nie ważył się w gorących napojach, szybko stał się ulubieńcem polskiej sceny kawowej i jest już dostępny w około 100 kawiarniach w Polsce. To łagodny w smaku, ale wyjątkowo kremowy produkt, który pozwala na tworzenie imponującej pianki. Misją Oatly jest ułatwienie ludziom przejścia na zdrową żywność opartą na produktach pochodzenia roślinnego. Barista Edition przemawia nawet do zwolenników mleka krowiego, ponieważ nie muszą oni iść na kompromis: ze względu na to, że Oatly Barista ma podobny profil odżywczy jak jego odpowiednik mleczny, dostarcza też podobną ilość witamin i minerałów, takich jak na przykład wapń.
Oferta produktów Oatly w Polsce:
Oatly znajdziemy w Polsce w Bid Food Farutex, Coffeedesk, Frisco i Urban Vegan z następującą ofertą produktową:
Debiut na Polskim rynku to znakomity powód do świętowania i wspólnej zabawy! Z tej okazji lokalne kawiarnie W Warszawie i Krakowie będą rywalizować ze sobą w wydarzeniu „The Big Bake Oat”. Korzystając z Oatly Barista Edition zaprezentują nowe lub ulepszone przepisy na słodkie, wegańskie wypieki. Ich cukiernicze zmagania oceni jury składające się z dziennikarzy kulinarnych, uznanych gastro-influencerów i najlepszych baristów. Zwycięska kawiarnia zgarnie roczny zapas Oatly Barista Edition.
1 UK: Circana, MAT w12 2023, ex. Private Labels / all others: NielsenIQ, MAT w20 2023, ex. Private Labels.
2 The value of plant-based milk sales increased by 41 % between 2020 and 2022,
and unit sales increased by 39 %. In comparison, conventional milk unit sales decreased by 1 % between 2020 and 2022. GFI Europe (2022). Poland: Plant-Based Foods Retail Market Report (2020-2022), p.12.
3 Crippa, M., Solazzo, E., Guizzardi, D., Monforti-Ferrario, F., Tubiello, F. N., & Leip, A. J. N. F. (2021). Food systems are responsible for a third of global anthropogenic GHG emissions. Nature Food, 2(3), 198-209. https://doi.org/10.1038/s43016-021-00225-9
"A third of global GHG emissions comes from the food system.... Global GHG emissions from te food system were 18 Gt CO2e per in 2015".
Fot. Oatly
Informacja prasowa