A dzięki temu, że kropli jest więcej, zmniejsza się przepływ wody, co pozwala na zaoszczędzenie jej zużycia do 69%*.
Aspekt środowiskowy słuchawki przejawia się nie tylko w jej działaniu. Tekturowe opakowanie zewnętrzne Water Saver posiada certyfikat FSC, co oznacza, że drewno wykorzystane do jego stworzenia pochodzi z odpowiedzialnej gospodarki leśnej.
Jeżeli chodzi o design samej słuchawki, to posiada ona teksturowaną, przyjemną w dotyku powierzchnię. Water Saver charakteryzuje się też niezwykłą ergonomią, co potwierdzają wielokrotne testy wykonane przez profesjonalistów. Słuchawka ta jest prawdziwym, ułatwiającym stylistom pracę, innowacyjnym rozwiązaniem.
Słuchawka Water Saver została wyróżniona w zestawieniu Best Inventions 2021 magazynu Time w kategorii beauty. Jej powstanie jest efektem współpracy L’Oréal Professionnel Paris z Gjosą – szwajcarskim, ekologicznym start-upem, który założono w 2016 roku, aby wdrażać przełomowe technologie pozwalające znacząco obniżyć codzienny poziom zużycia wody. Jest to naturalny partner dla marki L’Oréal Professionnel Paris, która od lat wspiera stylistów fryzur i pragnie czynić fryzjerstwo bardziej zrównoważonym, m.in. poprzez zmniejszanie zużycie wody**. Marka traktuje ten obszar priorytetowo – inwestuje w najlepsze rozwiązania technologiczne, które mogą nie tylko uczynić ją jeszcze bardziej ekologiczną, ale też pomóc w tym współpracującym z nią salonom fryzjerskim.
Urządzenie Water Saver jest obecnie głównym elementem programu L’Oréal Professionnel Paris – „Fryzjerstwo dla Przyszłości”. Celem tej inicjatywy jest angażowanie stylistów fryzur w ekologiczną transformację, poprzez umożliwienie im lepszego zarządzania odpadami, zmniejszenia zużycia wody
i przejścia na energię odnawialną.
A zrównoważone podejście w salonach fryzjerskich jest bardzo istotne, bo deficyt wody w wielu miejscach już teraz sięga wysokiego poziomu i stanowi poważny problem. Szacuje się, że w 2025 roku połowa ludności świata będzie zamieszkiwać obszary, na których występuje niedobór wody***. W ograniczeniu lub spowolnieniu tego procesu mogą pomóc właśnie takie rozwiązania jak Water Saver.
Od stycznia 2023 roku słuchawka ta jest dostępna dla salonów fryzjerskich. Wszystkie zakłady, które pragną zmniejszyć zużycie wody oraz negatywny wpływ, jaki ich działalność ma na środowisko, mogą nabyć to urządzenie za pośrednictwem Reprezentantów Handlowych L’Oréal Professionnel Paris oraz na platformie zakupowej L’Oréal PRO SHOP dostępnej dla klientów profesjonalnych marek L’Oréal.
Oszczędzajmy wodę, nie zmniejszając jakości usług.
* Zmniejszenie przepływu wody w porównaniu do średniego przepływu w salonie we Francji.
**Jeden z celów programu “L’Oréal for the Future”: do 2030 r. wprowadzimy innowacje, którew porównaniu z rokiem 2016 pozwolą naszym konsumentom zmniejszyć o 25% — średnio i w przeliczeniu na gotowy produkt — zużycie wody związane z używaniem naszych produktów.
***1 UNICEF, 2022, niedobór wody.
Fot. L’Oréal Professionnel Paris
Informacja prasowa