Handel zna się ze sztuczną inteligencją nie od dziś. Technologia pomaga detalistom m.in. w analizie danych i zarządzaniu zapasami: prognozowaniu popytu, planowaniu cen i promocji czy dostosowywaniu strategii biznesowych do sytuacji na rynku. Wraz z rozwojem narzędzi opartych o sztuczną inteligencję, rosną jednak jej kompetencje i zmienia się rola.
Jak mogłyby smakować lody przyszłości? Na to pytanie postanowiła znaleźć odpowiedź polska firma Willisch, producent ręcznie robionych lodów, dostępnych na co dzień w sklepach Lidl. Właściciele marki wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia nowego smaku. Tak powstało Popcornium Karmelotron – niezwykłe połączenie słonego popcornu i bogatego karmelu. Pomysłem AI były również nazwa, projekty graficzne oraz treści marketingowe. Tak wszechstronne zastosowanie sztucznej inteligencji przy wprowadzaniu nowego produktu to pierwszy taki przypadek w polskiej branży spożywczej (w szczególności w kategorii lodów rzemieślniczych). Już teraz jednak wiadomo, że zaawansowana technologia odmieni sposób, w jaki projektowane są produkty i w jaki podchodzimy do marketingu.
Jeśli chcesz sprawdzić, jakie lody lubi sztuczna inteligencja, warto się spieszyć. Popcornium Karmelotron znajdziesz do soboty, 12 sierpnia, w sklepach Lidla w całej Polsce (chyba że zostaną wykupione wcześniej). Dostępne są w aż 4 wariantach opakowań, przygotowanych na bazie futurystycznych grafik. Jedno z nich przedstawia niezwykłe portrety przedstawicieli firmy Willisch, zainspirowane postaciami z różnych filmowych uniwersów.
- Firma Willisch nie przestaje nas pozytywnie zaskakiwać. Rogale świętomarcińskie, sylwestrowe drinki, mleczko w tubce czy nadziewane pączki z okazji tłustego czwartku – to wybrane smaki lodów, które tylko od ubiegłego roku pojawiły się w zamrażarkach Lidla. Doceniamy tę pomysłowość i wspieramy właścicieli firmy w rozwijaniu innowacyjnych koncepcji. Obecny smak, Popcornium Karmelotron, zaprojektowany przez sztuczną inteligencję, cieszy się ogromną popularnością. To nie tylko nowość na rynku, ale przede wszystkim pyszne połączenie. Współpraca z tak kreatywnymi ludźmi – a przy tym rodzinną, polską firmą – to dla nas powód do dumy. Nie możemy się doczekać kolejnych niespodzianek ze strony Willisch – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.
Willisch to rodzinna firma z Wągrowca (woj. wielkopolskie), która od 1983 roku produkuje ręcznie robione lody. W ofercie znajduje się ponad 200 smaków. Wybranych z nich, w limitowanych ofertach, można szukać w sklepach Lidla.
Fot. Lidl Polska
Informacja prasowa