Parę słów o deinfluencingu

Deinfluencing - co to jest?
W celu ograniczenia nadmiernej konsumpcji pojawił się jakiś czas temu trend zniechęcający do kupowania dużych ilości nowych rzeczy. Oto artykuł na ten temat.

W mediach społecznościowych coraz częściej napotkać można słowo: deinfluencing. Określa ono zjawisko promujące minimalizm, oszczędzanie, niekupowanie niepotrzebnych przedmiotów, zadowalanie się tym, co się posiada, dawanie drugiego życia towarom, w tym odzieży. Trend ten zachęca do prowadzenia zrównoważonego stylu życia, do świadomego podejmowania decyzji konsumenckich, krytycznego myślenia, odejścia od konsumpcjonizmu, pogoni za nabywaniem modnych i markowych produktów. Wynika on m.in. z inflacji, troski o ekologię, o zasoby naszej planety. Nie bez znaczenia jest również to, że coraz więcej internautów traci zaufanie do influencerów, którzy w hurtowych ilościach polecają różne, niekoniecznie potrzebne na co dzień towary i usługi albo umieszczają na swoich kontach kryptoreklamy.

Deinfluencing zyskuje z każdym miesiącem na znaczeniu m.in. dlatego, że dąży do pozytywnych zmian w kwestii wyborów i nawyków zakupowych konsumentów, zachęcając internautów do rezygnacji z bezmyślnego gromadzenia drogich i modnych akcesoriów, z nadzieją, że zakup tego, co polecają najpopularniejsi influencerzy, zwiększy poziom poczucia bycia fajnym i na topie. Odradzanie zakupów viralowych produktów świetnie komponuje się z minimalizowaniem kosztów życia, które przez inflację i spowolnienie gospodarcze w odczuwalny sposób w ostatnim czasie w Europie i na świecie  wzrosły oraz z trendem dbania o środowisko. Internauci promujący deinfluencing zyskują także przez to, że polecają często tańsze zamienniki drogich produktów, przez co odbiorcy treści deinfluencingowych mogą sporo zaoszczędzić.

Słowo: deinfluencing z powodzeniem zastąpić można hasłem: "Zastanów się, zanim kupisz", hasłem, które oby zapadło mocno w pamięć każdemu konsumentowi, ponieważ ograniczenie konsumpcji wychodzi zazwyczaj zawsze człowiekowi na dobre, przypominając, że najcenniejsze w życiu jest tak naprawdę to, co niematerialne.

Iwona Trojan
(iwona.trojan@dlalejdis.pl)

Fot. freepik.com




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat