Płeć piękna w biznesie

Siła dwóch kobiet, które spełniły swoje marzenia o własnych markach.
Kobiety prowadzące własną działalność gospodarczą w Polsce pomimo dużej świadomości społecznej to nadal przez wielu negowane i nieznane zagadnienie. Przez złe nastawienie w środowisku biznesowym wiele z nich, w obawie przed porażką decyduje się na pracę na etacie. Dodatkowo ostatnie wyniki badań wskazują, że duże firmy chcą być konkurencyjne i dbają o różnorodność płci na różnych stanowiskach.

Wśród 32 państw (wg badania Grand Thornton 2020), Polska plasuje się w ścisłej światowej czołówce i zajmuje trzecie miejsce, jeśli chodzi o zawodowe docenianie kobiet i awansowanie ich na stanowiska kierownicze. Co znacznie ułatwia im odnalezienie się w pracy na etacie. Jednakże niektóre kobiety decydują się na odważny krok i postanawiają wziąć sprawy w swoje ręce. Porzucają korporacyjną gonitwę i dzięki ciężkiej pracy, upartości i zaangażowaniu spełniają swoje marzenia i otwierają własne kobiece biznesy.

Czasami wielka pasja, jaką jest nauka, po czasie przekształca się we własną kobiecą markę. Tak właśnie było w przypadku marki kosmetycznej Senkara. Właścicielkę Dr Elżbietę Senkara od zawsze interesowała złożoność świata na poziomie cząsteczkowym, budowa materii zachodzące reakcje chemiczne, tworzenie się nowych związków, przyczyna charakterystycznych właściwości substancji oraz to jak funkcjonuje ludzki organizm. Swoją przygodę z nauką i chemią kosmetyczną rozpoczęła już podczas studiów na Wydziale Chemii Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskała tytuł magistra w dziedzinie chemii organicznej. Studia doktoranckie odbyła na Wydziale Chemicznym Politechniki Warszawskiej w obecnej Katedrze Biotechnologii Środków Leczniczych i Kosmetyków. Tam nie tylko prowadziła własne badania naukowe  ale również liczne zajęcia ze studentami, w tym między innymi laboratorium wytwarzania kosmetyków. Wspólnie z uczniami tworzyła kremy, toniki, żele do mycia i kosmetyki kolorowe. Badania obejmowały też wpływ wytworzonych kosmetyków na skórę. Po obronie doktoratu, to właśnie te doświadczenia były bodźcem do dalszego działania. Wtedy przyszła myśl, by połączyć pasję do nauki wraz z marzeniami o posiadaniu własnej marki kosmetycznej. To były początki marki, które po pewnym czasie zmieniły się w realne działania i tak powstała marka kosmetyczna Senkara odpowiadająca potrzebom różnych typów skóry, przyjazna dla nas i środowiska, oparta na autorskich recepturach oraz naukowej wiedzy zdobytej przez lata. Każde opakowanie z szerokiego portfolio marki wpisuje się idealnie w wielofunkcyjną świadomą pielęgnację, która przeznaczona jest do każdego typu cery. Ten uniwersalizm znalazł również zastosowanie we wszelkiego rodzaju akcesoriach kosmetycznych, które również proponuje marka. Największym bestsellerem oraz pionierem na rynku polskim jest dziś już wszystkim znane mydło do pędzli, które pokochali najwięksi makijażowi guru w naszym kraju. Obecnie Senkara stoi na czele naturalnych polskich marek kosmetycznych, poza wysoką popularnością wśród rzeszy klientów, marka została również laureatką wielu kosmetycznych nagród. Marka Senkara często doceniana jest przez swoją niezwykłość, co nie umyka urodowym redaktorom, którzy często goszczą kosmetyki Senkara na łamach swoich czasopism. Doceniania jest również przez wielu znanych influencerów, którzy  utożsamiają się z produktami oraz ideą marki.

Senkara płeć piękna w biznesie

W przypadku marki SOTI Natural wszystko zaczęło się od podróży do Japonii, gdzie Monika Kowal pracowała jako modelka. Spędzając tam kilka lat, obserwowała, z jakim szacunkiem mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni traktują rytuał picia i parzenia zdrowej herbaty. Gdy wróciła do Polski, los przyniósł bolesną informację o tym, że bliska jej osoba zachorowała na nowotwór. Wtedy postanowiła zgłębić tajemnicę prozdrowotnych właściwości herbat parzonych „na zimno” – bo to one są jednym z najcenniejszych źródeł przeciwutleniaczy, mogących realnie wspomóc terapię onkologiczną. Zleciła specjalistyczne badania naukowcom z Politechniki Warszawskiej. Dzięki temu udało się wyodrębnić aż 15 wskaźników parzenia, które pozwalają zachować maksymalną ilość cennych antyoksydantów i intensywny smak. Napój zamknięto w poręcznej butelce, jednocześnie dbając o to, by receptura nie zawierała żadnych sztucznych dodatków: słodzików i cukrów. Tak właśnie w 2015 roku, powstało SOTI Natural, maleńki start-up, który rozwinął się tak prężnie, że dziś produkty firmy możemy znaleźć na półkach największych sieci handlowych, a partnerem biznesowym     jest m.in. znany raper, Kuba Grabowski, czyli Quebonafide. Monika Kowal jako bizneswoman została wyróżniona wieloma nagrodami: jest laureatką konkursu na Bizneswoman roku, konkursu Brief 50 Najbardziej Kreatywnych a także konkursu Ernst & Young Entrepreneurial Winning Women. Jest również autorką książki „Pamiętniki bizneswoman 1.0”. Swoim przykładem codzienne stara się inspirować inne kobiety do uwierzenia w to, że mogą i powinny spełniać marzenia o własnym biznesie:

– Istnieją badania mówiące o tym, że kobiety w Polsce, nawet, gdy mają bardzo konkretny pomysł na swoją firmę, zwlekają z jej otwarciem nawet 8 lat! To doskonale pokazuje, że za słabo wierzymy w siebie. Dlatego przy każdej okazji staram się inspirować inne kobiety, angażując się w inicjatywy takie jak np. majowa konferencja „Power To Woman”, podczas której opowiem o tym, jak znaleźć w sobie siłę do podejmowania biznesowych decyzji. Sądzę, że jeśli my, kobiety zidentyfikujemy swoje indywidualne „katalizatory” odwagi, to w polskim biznesie przybędzie mnóstwo kreatywnych, odważnych i wspaniałych marek – podkreśla Monika Kowal, twórczyni SOTI Natural.

Według badań Polki chcą być przedsiębiorcze, aż 68% kobiet chciałoby założyć swoją firmę. Jednak niektóre czekają z otworzeniem działalności nawet do 8 lat. Niezależnie od tego, nasze bohaterki pokazują, że warto ryzykować i stawiać na siebie i swój rozwój, albowiem KOBIETA JEST SIŁĄ.

Fot. Materiały prasowe
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat