RestaurantWeek® zdradza, kim są i co jedzą Goście Festiwalu!

Restaurant Week zachwyca smakiem - czego najchętniej smakują Klienci.
Z kim najczęściej wybierają się do restauracji? Jakie danie bije rekordy popularności? Co sprawia, że Goście w trakcie jednej edycji rezerwują wiele doświadczeń? RestaurantWeek® przedstawia dane z raportów i wyniki ankiet z 10 lat prowadzenia restauracyjnego Festiwalu!

FESTIWAL W LICZBACH
RestaurantWeek® to niezmiennie od lat największy Festiwal kulinarno-towarzyski w Polsce i jeden z największych w Europie - wyższą frekwencję zalicza jedynie niemiecki Oktoberfest i francuski Salon du Chocolat. Każda edycja wydarzenia jest średnio o 10% większa od poprzedniej! Łącznie, w ciągu 10 lat działalności, Festiwale organizowane przez Restaurant Club przyciągnęły ponad 1,5 miliona Gości! Aktualna, wiosenna edycja, odbywająca się pod hasłem #FoodNewsGoodNews, również idzie na rekord. Czy uda się przebić liczbę 155 tysięcy osób z jesiennego RestaurantWeek®? Czas na rezerwacje zaraz się kończy – dołącz do wspólnego bicia rekordu!

KIM JEST RESTAURACYJNY GOŚĆ?
Po każdej wizycie w restauracji Goście dostają szczegółową ankietę, która podsumowuje ich doświadczenie i pozwala przekazać najważniejsze informacje organizatorom Festiwalu. Wiedza o tym, kim jest festiwalowy Gość pomaga podnosić poziom i lepiej odpowiadać na potrzeby odbiorcy.

Jego typowy obraz przedstawia się następująco: kobieta, mieszkająca w większym mieście i chcąca odkryć nowe, kulinarne miejsca i smaki (73,3%). Na popisowe menu najczęściej zabiera partnera lub partnerkę (aż 77,3%), ale lubi też spotkania z przyjaciółmi (47,6%) i rodziną (28,1%). Goście Festiwalu to stali bywalcy restauracji - w ciągu miesiąca aż ponad połowa ankietowanych odwiedza je 1-2 razy, 35,6% od 3 do 5 razy, a 10% deklaruje kulinarne spotkania na mieście co najmniej 6 razy w miesiącu.

Z partnerem co niedzielę wybieramy nową restaurację i jemy w niej obiad. Odkąd 6 lat temu córka pierwszy raz zaprosiła mnie na Festiwal, nie ominęłam ani jednej edycji.  - mówi pani Beata ze Szczecina, stała Gościni RestaurantWeek® - W ten sposób odkrywam wiele miejsc, do których wracamy, gdy Festiwal się kończy. W tej edycji planuję dwa wyjścia - jedno już za mną, a w weekend pójdziemy całą rodziną.

Co ciekawe: ponad 23,5% Gości korzysta z Festiwalu również poza miejscem swojego zamieszkania. Ogólnopolski charakter RestaurantWeek®, obejmujący aż 13 regionów, pozwala na kulinarne wycieczki i odkrywanie lokalnych smaków w nieodwiedzanych wcześniej miejscach. I to nie tylko w Polsce! W ubiegłym roku Festiwal zawitał również do czeskiej Pragi – była to idealna okazja na weekendowy wypad szlakiem topowych praskich restauracji.

Przede wszystkim JEDZENIE!
Festiwal RestaurantWeek® od lat zrzesza foodies i potwierdzają to wyniki z ankiet. Najważniejszym czynnikiem, który wpływa na wybór danej restauracji jest właśnie festiwalowe menu, na co wskazuje aż 88,7% Gości. By menu było atrakcyjne powinno przyciągać uwagę wyjątkowymi składnikami (25,5%) lub rzadko spotykanym daniem (8%). Goście wybierają restaurację również pod kątem rodzaju kuchni (tu króluje włoska), renomy Chefa (aż 28,9%), a prawie 25% ankietowanych ulega pokusie zdjęć prezentujących festiwalowe dania. Wielu Gości w menu szuka swoich ulubionych potraw serwowanych w zupełnie nowej wersji. Od lat największą popularnością cieszy się tatar, który w najróżniejszych postaciach został podany w tej edycji w blisko 80 restauracjach.

W ostatnich latach obserwujemy rosnący trend spożywania mocktaili bezalkoholowych. W trakcie Festiwalu dostępny do wyboru jest mocktail Martini Vibrante & Kinley Tonic Water oraz Kinley Elderflower Zero Cukru, których popularność wzrosła w ciągu ostatniego roku dwukrotnie. Potwierdza to teorię, że bezalkoholowe alternatywy będą zdobywały coraz większe uznanie na polskim rynku.

Dołącz do rekordu na Festiwalu RestaurantWeek®!
Odkryj autorskie menu od najlepszych Szefów Kuchni w okazyjnej cenie od 69,99 zł + opłata rezerwacyjna 5,98 zł, prime time +10 zł (dodatkowe rabaty czekają na https://RestaurantWeek.pl). W ramach rezerwacji każdy Gość otrzyma w prezencie do wyboru: festiwalowy cocktail Martini Fiero & Kinley Tonic Water (dla pełnoletnich), Kinley Elderflower Zero Cukru lub Martini Vibrante w wybranych miastach. Dokonując rezerwacji, do zamówienia można dodać m.in. Coca-Cola Zero Cukru czy Herbatę Festiwalu – Lipton, w wersji regularnej lub sezonowej. Dzięki Lurpak w wybranych restauracjach festiwalowe menu przygotowane jest na maśle Lurpak, a goście otrzymają w ramach poczęstunku w prezencie starter z masłem.

Wyjątkowe menu pełne kulinarnych nowości przygotują najlepsze restauracje w Polsce, m.in.  białostocki Talerz Smaku, Parostacja Resto Bar w Hotelu M23, Concordia Taste w Wrocławiu, mazurska Sielanka i Piatto Italian.

Rezerwuj sensacyjne doświadczenia smakowe już teraz na stronie Festiwalu. Należy wybrać liczbę osób, datę, godzinę oraz jedno z dwóch menu. Każda wizyta w restauracji podczas RestaurantWeek® trwa 90 minut.

Restaurant Week

Smakuj poranek z Breakfast Weekiem!
Wiosennej edycji RestaurantWeek® towarzyszy Festiwal śniadań na mieście - Breakfast Week. Goście będą mieli możliwość odkrywania śniadaniowych menu i kaw na napoju roślinnym Alpro w wyjątkowej festiwalowej cenie 35 zł + opłata rezerwacyjna 3,98zł. Na porannym Festiwalu spróbujesz popisowego śniadania z kawą na napoju roślinnym od Alpro. Wybrane restauracje podają kawę Lavazza - bogaty aromat i doskonały smak sprawią, że poranek będzie jeszcze przyjemniejszy!

Wyjątkowe, popisowe menu śniadaniowe z festiwalową kawą na napoju roślinnym przygotowują nie tylko już dobrze znane miejsca, ale także warte uwagi Restauracje do odkrycia. Wśród nich między innymi: Qrudo, Radiova, Ja_Brzoza, Ona i On oraz Bube Restauracja i Pizza.

Na Breakfast Week zaprasza partner Festiwalu – właściciel marki Alpro, która zachęca do urozmaicania swojej codziennej diety przez wprowadzanie do niej produktów roślinnych.

Najlepsze stoliki szybko znikają - do zobaczenia przy stole!

Termin Festiwalu: 13 marca 2024 - 24 kwietnia 2024

Fot. Materiały prasowe
Informacjaprasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat