Czy jesteś kid adultsem?

Definicja dorosłości ewoluowała.
Jeszcze niedawno bycie dorosłym oznaczało, że zabawki i gry były wyłącznie dla najmłodszych. Obecnie zdecydowanie swobodniej możemy wyrażać swoje zainteresowania. Zmianę tę widać bardzo mocno w branży zabawkarskiej, w której ważną grupę docelową stanowią właśnie osoby dorosłe. Wiele marek już to dostrzegło i swoimi działaniami starają się sprostać ich wymaganiom, tworząc specjalne serie swoich produktów. Trend ten wkracza również do innych branż. Co warto o nim wiedzieć?

Do grupy kidults należą głównie osoby z generacji Z oraz Millenialsi. To oni wyrastali na fali serii z superbohaterami, a teraz, będąc osobami dorosłymi, mogą wrócić do sympatii i pragnień dzieciństwa. Gen Z wychowana jest na Gwiezdnych Wojnach i komiksach z superbohaterami DC. Millenialsi chłonęli Czarodziejki z Księżyca, produkcje Marvela i Harry`ego Pottera. Dlatego też obecnie dorośli fani serii często sięgają po często kunsztownie wykonane zabawki nawiązujące do świata ich bohaterów.

Zjawisko kidultów rośnie w siłę, a marki to dostrzegają. Wiele firm wprowadza do swojej oferty specjalne serie produktów, z myślą o dorosłych. Co więcej, prowadzą również specjalną komunikację, właśnie do tej grupy odbiorców.

Trend kid adults widoczny jest również poza strefą zabawek. Zauważyć go można m.in. w branży fashion. W popularnych sklepach do łask doszły T-shirty z postaciami z bajek i kreskówek z lat 80. i 90. Podobnie rzecz ma się w branży beauty, gdzie marki wychodzą z seriami kosmetyków inspirowanymi bajkowymi bohaterami. Nie można nie wspomnieć o branży filmowej. Kid adults mocno wkracza również do kin, w których premiery mają filmy z postaciami ze znanych z lat młodości zabawkami czy bohaterami, tworzone z myślą o dorosłych odbiorcach.

Wszystko wskazuje na to, że rosnący w siłę trend nie jest jedynie chwilową modą. Można podejrzewać, że pozostanie z nami na dłużej i będzie ważną częścią naszej branży. Obserwując go, a także odkrywając potrzeby kid adults, nasza marka – pod koniec 2022 roku – wypuściła markę Miniverse, a w niej serię Make it Mini Food, czyli mini zabawki imitujące jedzenie. Proces wymagający skupienia oraz element kolekcjonerski był strzałem w dziesiątkę, co widać na podstawie licznych materiałów video w mediach społecznościowych. Zainteresowanie tymi produktami było tak duże, że dostępna jest również nowa seria Lifestyle, dzięki której można zrobić mini pachnącą świecę czy zadbać o mini kwiatki – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.

Trend kidultów to więcej niż tylko chwilowa moda — to prawdziwa rewolucja w sposobie myślenia o zabawie i relaksie, a także sposobność do znalezienia własnego, niepowtarzalnego sposobu na odpoczynek po pracy. Zabawki, gry, kreskówki – wszystko to pozwala na chwilę zapomnieć o problemach, zrelaksować się, odnaleźć w sobie radość i poczucie bezpieczeństwa, które kojarzy się z dzieciństwem. Dla wielu kidultów jest to swoisty sposób na odstresowanie po ciężkim dniu pracy. W czasach, kiedy tempo życia jest tak szybkie, a od nas wymaga się ciągłego dostosowywania się do nowych sytuacji, zabawa, która pozwala na odrobinę bezmyślności, jest bezcenna.

Potrzebę odstresowania się potwierdza również rosnąca popularność zabawek sensorycznych i antystresowych. Piłeczki, gniotki, masy plastyczne do rozciągania coraz częściej towarzyszą pracownikom szukającym sposobów na rozładowanie napięć i codziennych frustracji. Co więcej, gadżety antystresowe dla dorosłych coraz częściej stają się pomysłem na firmowy prezent dla pracowników lub klientów.

Fot. MGA Entertainment
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat