Dzień Bliźniąt już 19 maja

Aż 69% przedstawicieli pokolenia Z uważa, że życie byłoby łatwiejsze, gdyby mogli się podwoić
19 maja obchodzimy Dzień Bliźniąt – święto nie tylko dla rodzeństwa, ale także tych, których fascynują osoby łudząco do siebie podobne. Najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie marki Twix® pokazują, że temat ten szczególnie przemawia do wyobraźni Polaków – aż 46% przyznaje, że koncepcja posiadania niespokrewnionego bliźniaka, jest wyjątkowo intrygująca.

Co ciekawe, aż 80% przedstawicieli pokolenia Z deklaruje, że chciałoby mieć swojego sobowtóra, który mógłby robić rzeczy, na które oni sami nie mają ochoty1.

Mówi się, że gdzieś na świecie każdy z nas ma osobę łudząco do nas podobną. Ta perspektywa szczególnie silnie przemawia do pokolenia Z. To właśnie wśród nich coraz większą popularność zyskuje trend poszukiwania sobowtórów znanych celebrytów – przykładem mogą być konkursy na sobowtóra Timothée Chalameta w Nowym Jorku czy Paula Mescala w Dublinie, które szybko zdobyły viralowy rozgłos w mediach społecznościowych.

Podwójne korzyści
Marka Twix® z portfolio Mars, znana z charakterystycznej formy dwóch batonów w jednym opakowaniu, postanowiła przyjrzeć się bliżej fascynacji ideą podwójności – w tym celu przeprowadziła badanie, która rzuca światło na temat posiadania sobowtóra. Okazuje się, że według młodego pokolenia posiadanie „swojego klona”, uczyniłoby życie nie tylko dwukrotnie łatwiejszym (69%), ale i bardziej zabawnym (46%).

Dla pokolenia Z sobowtór to nie tylko ciekawostka, ale realna recepta na szczęście i mniej stresu. Aż 38% młodych uważa, że posiadanie „drugiego siebie” pozytywnie wpłynęłoby na ich samopoczucie, a 43% dostrzega w tym szansę na zwiększenie swojej produktywności. Nie bez powodu – aż 72% przedstawicieli tej generacji przyznaje, że brakuje im czasu, by zrealizować wszystkie swoje obowiązki i plany. Co stoi na przeszkodzie? Najczęściej wskazywane przyczyny to: zbyt krótka doba (33%), trudności w zarządzaniu czasem (28%) oraz nadmiar obowiązków (27%). Sobowtór mógłby więc okazać się nie tylko towarzyszem, ale wręcz ratunkiem w codziennym pędzie.

Respondenci jasno wskazali, które obowiązki najchętniej oddaliby swojemu sobowtórowi. Prym wiodą: sprzątanie (38%), zmywanie naczyń (33%), uczestnictwo w nudnych spotkaniach (22%) oraz odrabianie zadań w szkole lub na uczelni (19%). Nie zabrakło też bardziej społecznych zadań: 29% chętnie wysłałoby swojego sobowtóra do stania w długich kolejkach, a 23% na spotkania, na które nie mają ochoty. Perspektywa posiadania sobowtóra mogłaby również pobudzić przedsiębiorczość pokolenia Z. Co trzeci badany (34%) widzi w „drugim sobie” partnera biznesowego – osobę, z którą można współpracować, by wspólnie szukać nowych sposobów na zarabianie pieniędzy.

– Jako marka znana z unikalnej formy pary batonów w jednym opakowaniu, zawsze wiedzieliśmy, że dwa to więcej, niż jeden. Niby oczywista rzecz, ale powiedzcie sami – dwa dobre żarty pod rząd, dwa dni wolne, czy dwie idealnie pasujące sukienki – podwójna wersja jest lepsza! Nie wspominając już nic o tym, jak miło jest mieć jeszcze jedną, dodatkową parę rąk do pomocy.  Chociaż nie mamy jeszcze swoich sobowtórów, sama wizja podwójnej wersji siebie, która ochoczo wkracza w nasze niechciane obowiązki, jest bardzo przyjemna. Zupełnie jak Twix. Jeden i drugi, bo z Twixem nie musisz wybierać. – mówi Magdalena Florczak, Strategic Cells Deployment Manager, Twix and Ice cream na Europę Centralną w Mars.

Podwójność nas inspiruje
Sobowtór mógłby być nie tylko pomocnikiem, ale też świetnym kompanem. Niezależnie od wieku, Polacy są zgodni, że wiele codziennych aktywności staje się przyjemniejszych, gdy można je dzielić z kimś… kto jest jak druga wersja nas samych. Wakacje (58%), wieczorne wyjścia (51%), wycieczki samochodowe (43%), zakupy (42%) i treningi (41%) – to tylko niektóre z okazji, które według badanych zyskują na wartości, gdy spędza się je w duecie.

Z badania zleconego przez Twix® wynika, że aż 46% Polaków jest zafascynowanych ideą sobowtórów. Co ciekawe, aż 58% respondentów chciałoby spotkać swoją „drugą wersję”. O co chętnie zapytaliby swój odpowiednik? 38% chciałoby wiedzieć, czy myślą podobnie, 36% – co ich łączy, a 32% – jakie występują podobieństwa i różnice w ich życiorysach.

AI – nowa droga do sobowtóra
Technologiczne podejście do tematu widać szczególnie wśród przedstawicieli pokolenia Z. 71% przedstawicieli młodej generacji byłoby skłonnych skorzystać ze sztucznej inteligencji, by stworzyć swojego idealnego cyfrowego klona. Dla porównania – taką gotowość wyraża 66% Millenialsów i jedynie 37% osób z pokolenia Boomersów.

Dzień Bliźniąt to dobry moment, by docenić radość płynącą z bycia w duecie – bo dwa to więcej niż jeden.

1 Wszystkie dane za: Badanie online na zlecenie Twix, przeprowadzone przez OnePoll w dniach 14.02–04.03.2025 r. na reprezentatywnej próbie 15 000 dorosłych w 9 krajach Europy (próba badawcza dla Polski: 2000 osób), zgodnie z kodeksem Market Research Society.

Fot. Mars
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama

 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat