„Gotowanie jest straszne…., ale z VEGETA jest strasznie dobre!”
Najnowsza kampania reklamowa VEGETA pod hasłem „Gotowanie jest straszne…., ale z VEGETA jest strasznie dobre!” wystartowała 8 września 2025 r. Marka jest obecna z 30 i 15 sekundowymi spotami reklamowymi w telewizji. Równolegle prowadzone jest wsparcie digitalowe, obejmujące reklamę bannerową oraz video (na platformach YouTube, Facebook, Instagram oraz Tik Tok), a także nowoczesne narzędzia reklamy na smartfonach. Zaplanowane są również działania przy współpracy z influencerami. Kampania potrwa do połowy grudnia br.
Spoty reklamowe z przymrużeniem oka obnażają trudy gotowania i opowiadają prawdziwe historie wzięte prosto z kuchni pokazujące jak „gotowanie jest straszne…” – zarówno dla młodych osób, które stawiają pierwsze kroki w kulinarnych zmaganiach, jak również dla tych doświadczonych i gotujących na co dzień. Stylistyka wraz z tonacją lektora budzi skojarzenia z filmowymi kadrami, wywołującymi dreszcze emocji. Konwencja ta stanowi odzwierciedlenie codziennych, często nerwowych sytuacji w kuchni oraz trudności pojawiających się podczas przygotowania posiłków. W roli sprzymierzeńca i bohatera pojawia się VEGETA Oryginalna, która rozwiązuje te problemy – dzięki niej gotowanie staje się łatwiejsze, a przygotowanie posiłki doskonale smakują. Co więcej VEGETA wspiera kreatywność w kuchni i inspiruje do podjęcia nowych kulinarnych wyzwań, bo „…z VEGETA gotowanie staje się strasznie dobre!”.
Powtórzenie słowa „straszne” w dwóch znaczeniach to językowy twist, który ma na celu przyciągnać uwagę i jednocześnie zostać zapamiętane przez odbiorców a nawet „ponieść się dalej” - co jest kluczowe w budowaniu dzisejszego przekazu marketingowego. Historia pokazana w spocie reklamowym zdecydowanie wyróżnia komunikację marki na tle konkurencji – jest świeża, odważna i autentyczna, a VEGETA jako lider przypraw w Europie* nie boi się być inna. To pozwala budować jeszcze silniejszą markę.
Nowe logo, nowa szata graficzna – ta sama jakość i ten sam smak
Marka VEGETA przeszła proces odświeżenia identyfikacji wizualnej, obejmujący nowe logo oraz szatę graficzną opakowań. Od teraz logo VEGETA jest przede wszystkim bardziej czytelne oraz umieszczone w centralnej części opakowania, a towarzyszący mu wizerunek szefa kuchni został znacznie bardziej wyeksponowany. Przybrał on minimalistyczną, lecz bardziej elegancką formę. Są to kluczowe zmiany w designie opakowania, które podkreślają oryginalność produktu oraz wieloletnie doświadczenie na rynku. VEGETA bowiem wydobywa z dań to co najlepsze, od 1959 r. Ponadto znane od lat niebieskie opakowanie zyskało dodatkowe granatowe tło, na którym zamiast warzyw pojawił się moździerz z gotową mieszanką suszonych warzyw i ziół. Nowe opakowanie oryginalnej przyprawy VEGETA podkreśla ponadczasową jakość i wyjątkowość składników, które pozostają bez zmian. VEGETA Oryginalna, która na stałe gości w kuchniach wielu Polaków, w nowej odsłonie ma jeszcze bardziej przykuwać uwagę i zainteresowanie konsumentów. Nowa identyfikacja wizualna stanowi zaproszenie do codziennego stosowania oraz kreatywnego gotowania, które staje się łatwiejsze z przyprawą VEGETA.
– Nowa identyfikacja wizualna marki VEGETA ma na celu podkreślenie jej oryginalności oraz wzmocnienie rozpoznawalności na rynku, szczególnie wśród młodszych pokoleń konsumentów, których gusty i oczekiwania są dziś zupełnie inne. Jednocześnie z dumą podkreślamy nasze wieloletnie doświadczenie, bo VEGETA wydobywa to, co najlepsze w gotowaniu i w posiłkach od 1959 r. Naszym celem jest również umocnienie postrzegania marki jako tej, która inspiruje do kulinarnej kreatywności, oferując jeszcze więcej możliwości w kuchni – mówi Anna Laskowska-Cybulko, Brand Manager PODRAVKA.
Produkty w nowej szacie graficznej są już dostępne w sprzedaży i stopniowo zastępują poprzednie wersje na sklepowych półkach.
* Na podstawie danych NIQ Retail Index dla kategorii „Przyprawy suszone“ za okres dwunastu miesięcy, kończący się 30 listopada 2024r. dla trzydziestu krajów europejskich, na cały rynek detaliczny zgodnie ze specyfikacją lokalną
Fot. Podravka
Informacja prasowa