Dotychczas uczestnikami turnieju byli znani sportowcy m.in. Agnieszka Radwańska, Joanna Jędrzejczyk, Natalia Kaczmarek, Artur Szpilka, Jerzy Dudek, Zbigniew Boniek, Mariusz Czerkawski oraz osobistości mediów i show biznesu, m.in. Quebonafide, Łukasz Kadziewicz, Janusz Schwertner czy Jacek Kurowski. Zawodnicy tegorocznej edycji będą rywalizować w całodziennym turnieju na kortach Interpadel w Warszawie, a podczas wieczornego afterparty w restauracji Pa Ta Thai, odbędzie się charytatywna licytacja sportowych pamiątek, przekazanych przez obecne na turnieju gwiazdy. Pieniądze z licytacji zostaną przeznaczone na Program Stypendialny “PADLOWE”, który ma na celu wspierać młodych, polskich padlistów w rozwoju ich karier sportowych.
- Padel to aktualnie najbardziej dynamicznie rozwijająca się dyscyplina sportu w Europie! Rekordową popularnością cieszy się w Hiszpanii. Tam jest sportem narodowym i gra w niego ponad 5 mln osób! Dlatego w tym roku do grona naszych Partnerów dołączyła marka motoryzacyjna z hiszpańskim DNA - CUPRA, która została sponsorem tytularnym turnieju – mówi dziennikarz sportowy Tomasz Smokowski, pomysłodawca i organizator CUPRA PADLOWE.
– Chcemy promować padla w Polsce, wspierać młodych, zdolnych padlistów, a dla środowiska ludzi zaangażowanych w rozwój sportu w naszym kraju, stworzyć okazję do nieformalnego, ciekawego spotkania na nowym gruncie. Dlatego powstało CUPRA PADLOWE – tłumaczy Smokowski.
Padel to gra rakietowa łącząca elementy tenisa i squasha. Mecz zawsze odbywa się w układzie deblowym (dwie pary), na oszklonym korcie wielkości 1/3 kortu tenisowego.
- Na tegorocznych Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu padel będzie dyscypliną pokazową, a za cztery lata, w Los Angeles, już oficjalną dyscypliną olimpijską. Chcemy wychować pierwszą polską reprezentację Polski w padla – deklaruje Smokowski.
Historia CUPRY i padla
Hiszpańska marka zaangażowała się w promocję padla w 2019. W tym czasie zaznaczyła swoją obecność w tej dyscyplinie poprzez wsparcie World Padel Tour i International Padel Federation, profesjonalnych zawodników padla, ale też młodych talentów.
- CUPRA i padel mają podobne DNA. Poza tym samym krajem pochodzenia są współczesną interpretacją sportowego charakteru skoncentrowaną na budowaniu ciekawych społeczności. Przyciągają ludzi z pasją, nieszablonowych, wyróżniających się. Poprzez promocję padla lokalnie w Polsce, jako marka chcemy być bliżej ludzi dzielących wspólne emocje, determinację i zaangażowanie w sport. Padel to sport demokratyczny, dla ludzi w każdym wieku, każdej płci, gdzie liczy się nie tylko rywalizacja na korcie, ale także skracanie dystansu między ludźmi – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR Managerka marki CUPRA.
Śledź zmagania gwiazd lub zagraj z nimi!
Turniej będzie można śledzić w kanałach partnerów medialnych imprezy - na Kanale Sportowym na YouTubie i w serwisie SportoweFakty.wp.pl . Organizatorzy zapowiedzieli też możliwość wygrania udziału w turnieju CUPRA PADLOWE przez chętnych amatorów. Szczegóły wkrótce!
Fot. Materiały prasowe
Informacja prasowa