W przymierzalniach Top Secret w centrum handlowym Posnania, firma Signify zainstalowała innowacyjne oświetlenie Philips PerfectScene. Dzięki zamontowaniu tam specjalnego panelu sterującego, światło można dostosować w zależności od potrzeb i przeznaczenia wybieranego stroju, co poprawia satysfakcję klienta i realnie wpływa na jego decyzję zakupową.
Według przeprowadzonych w zeszłym roku badań1, aż 60% decyzji zakupowych podejmowanych jest w przymierzalniach, a te, niestety, często nie są dobrze oświetlone. W dodatku blisko co trzeci kupujący zanim kupi daną rzecz, sprawdza jak w niej wygląda, robiąc sobie selfie. Tymczasem światło górne, instalowane zazwyczaj w przebieralniach, oświetla przede wszystkim czubek głowy, rozświetlając włosy, a rzucając cień pod oczy oraz na sylwetkę. Taka forma instalacji utrudnia klientom obiektywną ocenę stylizacji i podkreśla mankamenty figury lub cery.
Oświetlenie marki Philips zainstalowane w Top Secret w centrum handlowym Posnania znajduje się wzdłuż lustra, dzięki czemu cała sylwetka oświetlona jest równomiernie, pozwalając na dokładne przyjrzenie się sobie i wybranemu strojowi. Odpowiednie światło oddaje prawdziwe kolory tkaniny, a także uwypukla jej fakturę oraz detale zdobień i wykończenia. Takie umiejscowienie światła nadaje także studyjnego efektu, przez co wykonywane selfie wyglądają znacznie lepiej.
Aż 67% zakupów dokonywanych jest przez Polaków ze względu na konkretną potrzebę. Oznacza to, że ważne jest dla nas, jak dane ubranie będzie prezentowała się w ściśle określonych warunkach – np. na przyciemnionej sali w restauracji.
Odpowiedzią na tę potrzebę jest panel sterujący, umożliwiający wybranie jednego z trzech ustawień świetlnych - światło dziennie, światło domowe lub światło wieczorowe. Dzięki temu rozwiązaniu kupujący mają pewność, że przymierzalnia odzwierciedla realne warunki, w jakich będą noszone kupowane ubrania - czy to na spacerze, w pracy, czy na kolacji. Ten interaktywny element wprowadza do sklepu także element rozrywki, co jest ważne dla niektórych kupujących. Dzięki odpowiedniemu oświetleniu, klienci pozytywnie postrzegają siebie i przymierzalnie, dobrze się bawiąc podczas zakupów.
Rozwiązanie Philips PerfectScene oferuje 3 tryby świetlne symulujące dokładne warunki, np. przyciemnionej sali restauracyjnej, gdzie chcemy założyć przymierzaną właśnie sukienkę. Po wybraniu odpowiedniej opcji, temperatura oraz natężenie oświetlenia dostosowują się automatycznie w celu uzyskania optymalnego wrażenia. Prowadzi to do bardziej świadomych decyzji zakupowych, a przez to większej satysfakcji klientów oraz redukcji liczby zwrotów.
Philips PerfectScene poprawia komfort zakupów i angażuje klientów. Samopoczucie na zakupach poprawia też fakt, że oświetlenie LED emituje zdecydowanie mniej ciepła niż oświetlenie halogenowe, przez co w przymierzalni jest wygodniej i przyjemniej.
Fot. Signify
Informacja prasowa