Jak odczuwać więcej radości?

Odczuwaj więcej radości.
Dużo czynników wpływa na to, że czujemy się nieszczęśliwe, zamartwiamy się i nie potrafimy cieszyć się chwilą.

Nawet podczas wakacyjnego urlopu wracają myśli i problemy codzienności, a przecież nie powinny, bo wcale ich nie chcemy. Czy jest sposób, by się od nas oddaliły, chociaż na trochę, byśmy mogły naprawdę wypocząć? Oczywiście, jednak by podziałał, ty również musisz włożyć w to swój wysiłek.

Na pewno musisz wiedzieć, czym jest radość, i w których sytuacjach ją odczuwasz. Na pewno jest to wtedy, gdy robisz coś, co sprawia ci przyjemność, kiedy nie czujesz się zestresowana i czujesz się beztrosko, spokojnie i stabilnie. O taki stan warto zadbać, gdyż pozwala on organizmowi na reset.

Co odbiera nam odczuwanie tej prawdziwej radości z życia? Na pewno stawianie sobie zbyt dużych wymagań, chęć nadmiernej kontroli, zaprzątanie sobie głowy tym, co inni o nas myślą, czy jesteśmy lubiane, a jeśli nie, to dlaczego. Martwimy się tym, że nie jesteśmy idealne w pracy i w życiu, że szef czasem ma nas dosyć, nakrzyczy i skrytykuje. Takich codziennych sytuacji jest oczywiście o wiele więcej i każda z nich odbiera nam radość; sprawia, że czujemy się źle, jesteśmy smutne, zestresowane, a stąd już prosta droga, by popaść w chroniczne zamartwianie się.

Na pewno nie mamy wpływu na wszystkie czynniki i często będziemy odczuwały zmęczenie i smutek, ale możemy sobie radzić tak, by te emocje nas nie przytłoczyły. Jak się do tego zabrać?

Najpierw odpuść sobie pewne sprawy i zagadnienia. Nie musisz wiedzieć wszystkiego, ani wszystkim dookoła się przejmować. Odpuść sobie krzywe spojrzenia koleżanki i nie zastanawiaj się zbyt długo, dlaczego np. ktoś nie odpowiada ci „cześć”, czy nie powie „dzień dobry”, kiedy ty mówisz jemu. Zamartwianie się tego typu sytuacjami doprowadzi do tego, że twoja radość spadnie do zera, bo będziesz się zamęczać pytaniami typu dlaczego?

Regularnie się relaksuj robiąc to, co lubisz. Możesz śpiewać, pływać, chodzić na spacery lub ćwiczyć jogę. Ważne, byś po prostu czuła się dobrze.

Odpowiednio często doceniaj siebie i swoje osiągnięcia także wtedy, gdy nikt inny ich nie widzi lub nie docenia. Ciesz się ze spraw, z którymi do tej pory się uporałaś, a które być może kosztowały cię wiele stresu i wysiłku.

Nie kontroluj wszystkiego i wszystkich dookoła. Nie zaprzątaj sobie głowy sprawami, na które nie masz wpływu. Nie myśl zbytnio o życiu innych i że to oni mają lepiej niż ty. Nie wiesz takich rzeczy i nie musisz wiedzieć. Bez nadmiernej kontroli twoja głowa jest spokojniejsza, a ty masz więcej miejsca i czasu na radość.

Nie dokładaj sobie stresu i nie stwarzaj sama stresujących sytuacji. Ułóż się dobrze w firmie. Jeśli chcesz mieć spokój, działaj fair, załatwiaj swoje sprawy prywatne tak, by szef się niczego nie czepiał, wykonuj sumiennie i zadaniowo swoje obowiązki, bądź uprzejmy, a z ludźmi, których nie lubisz, ogranicz kontakt do niezbędnego minimum.

Codziennie znajdź czas na coś tylko dla siebie. Zrób sobie wieczór SPA w domu, obejrzyj nowy film, napisz wiersz, przejdź się do biblioteki po ciekawą książkę lub po prostu posłuchaj muzyki leżąc na łóżku.

Znajdź w swoim życiu miejsce na spontaniczność. Naucz się być elastyczną, gdyż nie na każdą sytuację masz wpływ. Coś nieoczekiwanego również może wkroczyć w twój ścisły grafik. Z gotowością do wyzwań będziesz mniej zestresowana i mniej nieszczęśliwa.

Monika Trentowska
(monita.trentowska@dlalejdis.pl)

Fot. freepik.com




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat