Joga – od czego zacząć?

10 wskazówek dla początkujących joginów.
Dzięki jodze uczymy się bycia sobą i docieramy do naszego wnętrza. Coś powstrzymuje Cię od rozpoczęcia tej cudownej przygody? Poniżej znajdziesz 10 wskazówek dla początkujących.

Joga nie jest religią
Ze względu na to skąd joga pochodzi i kto ją praktykuje, wiele osób uważa ją za religię. Joga jest sposobem na życie. To ćwiczenia, nie modlitwa. Dzięki jodze dowiesz się kim jesteś i dotrzesz do swojego wnętrza. Tu liczysz się Ty, a nie świat, który mówi Ci jaka powinnaś być.

Joga to harmonia
W jodze najważniejsze nie jest wykonanie konkretnej pozycji. Należy dążyć do tego, ale nie za wszelką cenę. Nie chodzi tu o wywieranie presji na sobie, jak przy robieniu brzuszków- „Jeszcze jeden!”. Powinnaś skupić się na oddechu i dotarciu w głąb siebie, a wykonywanie konkretnych pozycji z czasem stanie się łatwością.

Joga odchudza powoli
Wiele osób decyduje się na jogę, żeby schudnąć. Gdy po dwóch tygodniach ćwiczeń nie widzą spadku wagi, rezygnują. Jednak osoby, które praktykują jogę od lat przekonują, że można schudnąć. Najczęściej znaczny spadek wagi zauważa się w trzecim miesiącu ćwiczeń, ponieważ przez pierwsze dwa buduje się mięśnie.

Joga wymaga dobrej maty
Na początku może wydawać Ci się to bez znaczenia, ale dobra mata to podstawa. Dzięki niej będzie Ci wygodniej, a to skutkuje dłuższym wytrwaniem w jednej pozycji i nie skupianiem myśli na tym, że jest Ci niewygodnie. Dlatego lepiej będzie jeśli zdecydujesz się na grubszą i większą matę.

Jogi się nie ogląda
Jeśli wolałabyś wybrać się na zajęcia z jogi niż ćwiczyć w domu, zrób to. Nie martw się, że ktoś będzie patrzył, jak Ci idzie. Sama po chwili zorientujesz się, że też nie patrzysz na innych. Podczas tych ćwiczeń jesteś tylko Ty i Twoja mata (no i wskazówki trenera;).

Joga powoduje zakwasy i pomaga się ich pozbyć
Gdy budzisz się z zakwasami i myślisz sobie, że po wczorajszej przygodzie z jogą dziś odpuszczasz, idź ćwiczyć. Im bardziej będziesz się rozciągać, tym szybciej ból zniknie.

Joga lubi pusty żołądek
Lekkie, zdrowe przekąski mogą być dobre przed cardio, ale w przypadku jogi tak nie jest. Wybierz się na zajęcia z pustym żołądkiem i otwartym umysłem. Wszystko czego potrzebujesz to woda. A dobry i duży posiłek zjesz po zajęciach.

Jogę powinnaś fotografować
Jeśli będziesz robić zdjęcia wykonywanych przez siebie pozycji, łatwiej będzie Ci kontrolować postępy. Gdy dopadnie Cię zwątpienie i nie będziesz miała ochoty na trening, wystarczy, że obejrzysz stare i nowe zdjęcia.

Joga to przekraczanie granic
Gdy czujesz ból podczas rozciągania, powinnaś wytrwać jeszcze jeden długi, spokojny oddech. Jeśli to zrobisz, będziesz o krok dalej. I tak za każdym razem. Ale pamiętaj, tylko jeden spokojny oddech. Nie wywieraj na sobie presji.

Joga to podróż
Baw się dobrze. Joga jest podróżą, która nigdy się nie kończy. To ekscytacja z odkrywania siebie na nowo.

Dominika Jaworowska
(dominika.jaworowska@dlalejdis.pl)

Fot. pixabay.com




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat