Po długiej zimie wszyscy tęsknimy za światłem, ciepłem i optymizmem. Ma to odzwierciedlenie w trendach – królować będą kolory ziemi – beże, ciepłe brązy, odcienie kawy i czekolady, wprowadzające harmonię, poczucie bezpieczeństwa i bliskość natury. Sprawią, że poczujemy się bezpiecznie i komfortowo, dlatego idealnie sprawdzą się zarówno w garderobie, jak i w wystroju wnętrz. Równocześnie pojawią się intensywne barwy, takie jak głęboki indygo, nasycona magenta, soczysta pomarańcza i słoneczna żółć – dodające pewności siebie pobudzające kreatywność i podkreślające indywidualizm. „Kolor to język emocji – w tym roku stanie się on jeszcze bardziej znaczącym elementem stylizacji” – podkreśla Dagmara Malina-Nawrocka, Pepco Quality and Design Director.
„W nadchodzącym sezonie wzory ustąpią miejsca odważnym, monochromatycznym zestawieniom kolorystycznym. Modne będą stylizacje oparte na jednym, wyrazistym odcieniu, który nadaje charakter całej kreacji” – dodaje Magda Brzoskowska, Clothing and Buying Director w Pepco. W świecie mody casualowej i biznesowej prym wieść będą minimalistyczne zestawy w ciepłych, ziemistych tonacjach, a w modzie wakacyjnej dominować będą barwy inspirowane egzotycznymi krajobrazami.
W aranżacjach wnętrz popularne staną się natomiast zestawienia naturalnych materiałów – drewna, kamienia i ceramiki – z bogatymi, florystycznymi wzorami i pastelowymi akcentami. To odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na harmonię w codziennym otoczeniu. Wśród trendów pojawią się także ciemniejsze, głębokie kolory – jak granat czy czekoladowy brąz, które wprowadzą do przestrzeni nutę przytulności i luksusu.
Kolory w 2025 roku będą miały nie tylko znaczenie estetyczne, ale i emocjonalne. Badania pokazują, że ciepłe barwy poprawiają samopoczucie i redukują stres dlatego projektanci coraz świadomiej podchodzą do ich wykorzystania. Kolekcje mają pozytywnie wpływać na emocje, budować dobre samopoczucie i wpisywać się w styl życia oparty na harmonii i równowadze.
2025 rok będzie czasem celebracji barw, niosących ze sobą emocjonalny ładunek, dodających pewności siebie i pomagających wyrazić osobowość. Moda i design staną się narzędziem do budowania pozytywnej atmosfery wokół nas – zarówno w codziennych stylizacjach, jak i w naszych wnętrzach.
Przyszłość designu: człowiek i sztuczna inteligencja
Nowoczesna technologia coraz mocniej wpływa na branżę modową i wnętrzarską. Cyfrowe narzędzia, sztuczna inteligencja i innowacyjne materiały zmieniają sposób projektowania oraz produkcji. „To ekscytujące czasy – przyszłość zaczyna się już teraz, również w Pepco” – zapowiada Dagmara Malina-Nawrocka, Dyrektor ds. Jakości i Designu.
Proces tworzenia kolekcji w Pepco rozpoczyna się od analizy trendów, targów mody i badań rynkowych. Wewnętrzny zespół kilkudziesięciu projektantów co sezon opracowuje ponad 10 tysięcy unikalnych wzorów, które przechodzą liczne etapy – od koncepcji po finalne decyzje o produkcji. „Pracujemy z rocznym wyprzedzeniem, ale stale monitorujemy sprzedaż, aby dostosowywać ofertę do potrzeb klientów. Naszą misją jest tworzenie mody dostępnej dla każdego – w najlepszej jakości i cenie” – dodaje Malina-Nawrocka. Dzięki temu Pepco regularnie wprowadza nowe propozycje w przystępnych cenach, zarówno w modzie, jak i w dekoracji wnętrz.
Fot. Pepco
Informacja prasowa