Najważniejszy jest rozwój

Rozmowa z Gabrielą Antczak, Dyrektorem Marketingu w TBM.
TBM Sp. z o.o. jest Polską firmą specjalizującą się w produkcji wysokiej jakości słonych i słodkich przekąsek już od ponad 30 lat. Najbardziej rozpoznawalną marką TBM-u są Tygryski, znane i lubiane nie tylko przez najmniejsze pociechy. Nie bez powodu są one nr 1 w kategorii najchętniej kupowanych chrupek kukurydzianych* w Polsce.

Pozycja lidera zobowiązuje do stałej obserwacji rynku, wyciągania wniosków i ciągłego rozwoju, w zgodzie z aktualnymi trendami – zaznacza Gabriela Antczak, Dyrektor Marketingu w TBM.

Jakie są trendy na rynku przekąsek, czego poszukują Klienci?
Obecnie rysuje się trend na przekąski, które powstają ze zdrowych surowców, z ograniczoną ilością tłuszczu i z dodatkiem innych, cennych składników diety. Świadomość konsumentów wzrasta, dlatego  chcemy spełniać ich oczekiwania i dostarczać im produkty nie tylko smaczne, ale również wysokiej jakości. Właśnie dlatego kasza kukurydziana, którą wykorzystujemy do produkcji Tygrysków pochodzi z certyfikowanych upraw. Ponadto wszystkie Tygryski nie zawierają oleju palmowego, wzmacniaczy smaku, a także są bezglutenowe.

Poszukujemy stale nowych kierunków i rozwiązań, docieramy do kolejnych grup Konsumentów, rozmawiając z nimi i poznając ich potrzeby. W ten sposób zauważyliśmy, jak silne jest oczekiwanie ze strony osób starszych, by pomyśleć o nich i uwzględnić ich w portfolio produktowym.  Z tego względu, nowa kategoria produktów, którą znajdziemy teraz w ofercie marki Tygryski – linia Gold, została wzbogacona błonnikiem pokarmowym, będącym ważnym elementem diety seniorów. Klienci nie chcą rezygnować ze smaków, dlatego stworzyliśmy Tygryski GOLD w trzech pysznych wariantach – serowym, paprykowym i solonym karmelu.

Pragniemy zachować nie tylko wysoką jakość oferowanych produktów, ale również wyjątkowy smak – dlatego do barwienia Tygrysków deserowych wykorzystujemy wyłącznie warzywa i owoce. To pozwala nam zachować czystą etykietę, niezwykle ważny aspekt, którym kierują się konsumenci. Zauważyliśmy również, że produkty bio zawładnęły rynkiem. Z myślą o tym trendzie, do naszej oferty dołączyliśmy również Tygryski BIO, które posiadają certyfikat zielonego listka, co potwierdza, że chrupki spełniają restrykcyjne normy i powstają zgodnie z zasadami rolnictwa ekologicznego.  

Czy dość zmienna sytuacja na rynku oraz wiążące się z tym wzrosty kosztów prowadzenia działalności, wzrost kosztów energii, inflacja - wpłynie na sprzedaż przekąsek?
Przekąski są małymi przyjemnościami, na które zasługuje każdy. Można powiedzieć, że są wręcz małymi nagrodami w obecnej, trudnej sytuacji rynkowej. Do tej pory Tygryski były produktami skierowanymi w głównej mierze do dzieci, ale po rozszerzeniu asortymentu o linię GOLD, chcemy docierać również do osób dorosłych/starszych. Dzięki temu, że Tygryski mieszczą się w przystępnym przedziale cenowym, są idealną przekąską zarówno dla dzieci, rodziców - którzy chcą dać swoim pociechom to co najlepsze, jak i dziadków - którzy uwielbiają rozpieszczać swoje wnuki, a także sami lubią sięgać po coś smacznego i chrupiącego. Dlatego nie obawiamy się o spadki sprzedaży. Wręcz przeciwnie! Odnotowujemy systematyczny i stały ich wzrost. Mimo to, odpowiednio optymalizujemy kwestie produkcji oraz kosztów, a także innych dziedzin działalności.

Czy gramatura opakowań ma znaczenie w przypadku wyboru produktu przez konsumenta? Czy opakowania promocyjne oddziałują na sprzedaż?
Gramatura opakowań jest istotnym czynnikiem warunkującym wybór określonego produktu. Zwłaszcza, że przekąski są miłym urozmaiceniem chwil np. podczas wyjścia na spacer, wspólnego pikniku, czy przyjęcia urodzinowego. W każdej takiej sytuacji wybieramy  inną gramaturę. W przypadku spaceru wybierzemy mniejsze formaty, tak aby produkt zmieścił się do torebki lub plecaka, a w pozostałych sytuacjach, chętniej sięgamy po duże opakowania, które pozwalają na dzielenie się z innymi. W ofercie marki Tygryski zapewniamy różne gramatury opakowań, zarówno te mniejsze po 50-60 g np. pałeczki kukurydziane czy też te nadziewane, ale również zdecydowanie większe mega paki, z powodzeniem podejmujące wyzwania spotkań, imprez, czy rodzinnego chrupania podczas wieczornego seansu filmowego.

Ponadto regularnie wprowadzamy działania promocyjne, np. czasowo zwiększając jeszcze standardową gramaturę/dokładając produktu. Bez wątpienia takie akcje zwiększają sprzedaż. Jest to także forma korzyści, jaką chcemy dać naszym Klientom.

Skąd pomysł na stworzenie nowej linii Tygryski GOLD?
Nieustannie, bacznie obserwujemy jak zmienia się rynek. Dostrzegamy, co w nim istotne i co go kształtuje, dlatego doskonale wiemy, że Tygryski są przekąską, którą kochają i zajadają się nie tylko dzieci i dorośli, ale świetnie je znają również seniorzy. Osoby starsze stanowią pokaźną grupę konsumencką, a na jedno dziecko poniżej 6 roku życia przypadają aż 3 osoby 60+. To właśnie z myślą o nich, o babciach i dziadkach, którzy uwielbiają rozpieszczać swoich wnuków i są prawdziwym skarbem dla rodziny, stworzyliśmy Tygryski GOLD – całkowicie nową kategorię produktów, jakiej na rynku jeszcze nie było. Pozycja Tygrysków jako nr 1 w kategorii chrupek kukurydzianych zobowiązuje, dlatego rozszerzamy nie tylko asortyment, ale również grupę docelową o kolejnych, wyjątkowych Klientów – seniorów. Tygryski GOLD to bez wątpienia produkt odkrywczy. Poprzez chęć dotarcia do osób starszych wyprzedziliśmy trendy. Chrupki wzbogaciliśmy o błonnik pokarmowy, który jest rekomendowany w diecie osób starszych, a jako jedyne na rynku wśród produktów z tym składnikiem są bezglutenowe. Chcąc jeszcze lepiej sprostać oczekiwaniom naszych Klientów, smaki Tygrysków GOLD zostały wybrane z pomocą seniorów z Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Do wyboru mamy wariant: serowy, paprykowy, a także solony karmel. Oczywiście tu też nie znajdziemy wzmacniaczy smaku i oleju palmowego.

Czy firma planuje dalsze rozszerzanie oferty przekąsek Tygryski?
Oczywiście chcemy rozszerzać nasze portfolio o nowe produkty. Nieustannie dostrzegamy nowe możliwości rozwoju, ale przede wszystkim wsłuchujemy się w oczekiwania naszych Klientów, co stale potwierdzamy, chociażby poprzez wprowadzenie odkrywczej linii Tygrysków GOLD. Jeszcze nie mogę zdradzić szczegółów w kwestii dalszego rozszerzania portfolio Tygrysków, ale z pewnością mocno rynek zaskoczymy.

*Tygryski są najchętniej kupowaną marką producencką chrupek kukurydzianych bez glutenu i dodatku cukru na podstawie danych z Panelu Gospodarstw Domowych GFK Polonia za rok 2022.

Fot. TBM
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat