Świadome zakupy
Aż 87% polskich konsumentów twierdzi, że podejmuje działania mające na celu zmniejszenie ich osobistego wpływu na zmiany klimatyczne1. Natomiast 51% deklaruje dokonywanie bardziej przemyślanych zakupów, aby ograniczyć zużycie2. Wybór takiej ścieżki to nie tylko troska o planetę, ale też krok w stronę budowania trwałego zaufania konsumentów, którzy coraz częściej oczekują, że ich ulubione marki działają z troską o środowisko i dobro społeczne.
Co tak naprawdę ma znaczenie?
Zmienianie świata poprzez świadomy wybór produktów może wydawać się proste, jednak prawdziwa różnica tkwi w dostrzeżeniu szerszej perspektywy – od łańcucha dostaw artykułu po skutki środowiskowe i społeczne. Sprawia to, że każdy odpowiedzialny zakup przyczynia się do kształtowania zrównoważonej przyszłości.
Chcąc dobrze wybrać produkty warto postawić na te o niskim śladzie węglowym oraz wykorzystujące zrównoważone i certyfikowane surowce. Równie ważny jest jednak sam proces produkcyjny oraz to, czy jest on zasilany przez czystą energię. Dodatkowymi kryteriami wyboru powinny być jakość jego wykonania, a także łatwość recyklingu i możliwość biodegradacji. Jak jednak uzyskać takie informacje podczas zakupów?
“Na opakowaniach naszych produktów można znaleźć informacje takie jak certyfikat pochodzenia surowców, specyfikacje techniczne, właściwości, skład i sposoby utylizacji opakowania. Chcemy, aby marka Foxy była dla konsumenta dobrym i łatwym wyborem” – podkreśla Tomasz Walicki, Dyrektor Marketingu Foxy.
Pozytywny wpływ
Foxy wytwarza swoje produkty w ramach odpowiedzialnego łańcucha wartości. Do produkcji wykorzystywana jest jedynie energia pozyskiwana z odnawialnych źródeł, a produkty, jak chociażby ręczniki papierowe Foxy Mega, są tworzone z myślą o eko-efektywności poprzez skompresowanie produktu z 4 do 2 rolek, co znacząco wpływa zarówno na ślad węglowy, jak i zużycie plastiku.
Odpowiedzialność środowiskowa i społeczna to jednak więcej niż zrównoważona produkcja. Marka Foxy od lat angażuje się we wspieranie inicjatyw, które kształtują przyszłość. Od 15 lat jest partnerem UNICEF Polska, przyczyniając się do niesienia pomocy najbardziej potrzebującym. Firma koncentruje się również na ochronie bioróżnorodności, współpracując z włoską inicjatywą 3Bee, która tworzy inteligentne systemy monitorowania oraz diagnostyki zdrowia zapylaczy.
1 STRATEGY&, Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe Polaków, 2024.
2 Tamże.
Fot. Foxy
Informacja prasowa