Ambasadorki i przedstawiciele mediów, a także Partnerzy i przyjaciele fundacji, spotkali się w STELLAR premium fitness club w Hilton Warsaw City, aby porozmawiać o zdrowiu, opowiedzieć swoje historie i wymienić się doświadczeniami. W tym roku organizowana jest zbiórka środków na zakup BIUSTObusa – mobilnego centrum edukacyjnego, który wyruszy w ogólnopolską trasę, aby edukować i inspirować kobiety w każdym wieku do profilaktyki w biustopozytywnej atmosferze. Prezeską fundacji i organizatorką kampanii jest Izabela Sakutova.
"Kampania "Dotykam=Wygrywam" jest cały czas potrzebna. Coraz więcej słyszy się o kobietach, które umarły z powodu zbyt późnej diagnozy raka piersi. Dlatego wszystkie informacje na temat tego, jak powinniśmy dbać o nasze piersi, jak poznać „ukształtowanie ich terenu”, mają ogromne znaczenie. Samobadanie pozwala nam zareagować szybko i tym samym zwiększyć szanse na pokonanie tej choroby. Statystyki mówią, że rak piersi jest praktycznie uleczalny w 100%, jeżeli nasza reakcja jest natychmiastowa" - powiedziała Izabela Sakutova.
Ten niezwykle potrzebny, ambitny i edukacyjny projekt wspierają dobrze znane z poprzednich edycji Ambasadorki: : Beata Sadowska, Daria Widawska, Natalia Przybysz, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio, Dorota Gardias, Marzena Rogalska, Anna Gzyra-Augustynowicz, Ilona i Milena Krawczyńskie, czyli Siostry ADiHD, Kinga Zawodnik, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Paulina Koziejowska, Miss Polonia 2024 Maja Klajda, Miss Polonia 2023 Ewa Jakubiec, Anika Dąbrowska, Anna Męczyńska, a także Ola Żelazo @joga.zelazo, Karolina Cwalina-Stępniak, @sexyzaczynasiewglowie, Alina Adamowicz @alka_positive, Katarzyna i Paulina Błędowskie @omatkoicorko, Angelika Miszalska-Kamińska @miszalskakaminska, Monika Kołodyńska-Lewandowska @monika_kolodynska_bralady, Joanna Ceplin @joannaceplin_pl i Małgorzata Sokołowska @zpamietnikapolicjantki.
Do grona ambasadorek 13. Edycji kampanii Dotykam=Wygrywam dołączyły także nowe twarze: Ada Fijał, Bryska, Agnieszka Kaczorowska, Emilia Dankwa, Vanessa Rojewska i Kamila Staniek.
"Do kampanii "Dotykam=Wygrywam" dołączyłam w tym roku. To niezwykle ważna kampania skierowana do każdej z nas. Uważam, że krzewienie takiej samoświadomości w kwestii regularnego badania piersi jest bardzo potrzebne. Cieszę się, że w tym roku ta kampania skierowana jest także do młodych dziewczyn, bo w dbaniu o zdrowie i profilaktyce wiek nie ma znaczenia" - powiedziała Emilia Dankwa.
"Od wielu lat promowałam zdrowy tryb życia i potrzebę regularnych badań. Abyśmy my, jako kobiety i matki, pamiętały o sobie, bo jesteśmy ważne w tej całej układance. Udział w kampanii "Dotykam=Wygrywam" jest spójny z moimi poglądami, dlatego bardzo się cieszę, że zostałam jedną z twarzy kampanii. Kampania zachęca m.in. do samobadania, co jest łatwe do zrobienia, a jednocześnie tak istotne dla zdrowia. Zawsze powtarzam: lepiej wiedzieć i się leczyć niż się nie badać. Cenne jest to, że kampania skierowana jest także do młodych dziewczyn. Jest taki stereotyp, że młode osoby nie muszą się badać. A to nieprawda - statystyki pokazują, że choroba może dotknąć każdą z nas. Dlatego, niezależnie od wieku, badajmy się pod każdym kątem, a badania piersi to konieczność" - powiedziała Agnieszka Kaczorowska.
Wszystkie ambasadorki zostały uwiecznione na zdjęciach wykonanych przez artystę portrecistę, Arcadiusa Mauritza, a zaproszeni goście mogli podziwiać wystawę prac fotografa.
Wszyscy zainteresowani mogą wesprzeć kampanię zakupem BIUSTOcegiełki - różowego, sportowego biustonosza marki Panache, z którego 100% zysku ze sprzedaży zostanie przekazane na zakup BIUSTObusa. Kolejną opcję wsparcia celu kampanii stworzyła firma Deni Cler i jest nią limitowana edycja t-shirtów z wyjątkową grafiką autorstwa Anny Halarewicz, z której 50% zysków trafi do Fundacji Wsparcie na Starcie, zrzeszającej ponad 160 profesjonalnych wolontariuszek - brafitterek, które na co dzień przeprowadzają BIUSTopogadanki i edukują nastolatki szkołach na terenie całej Polski, jak dbać o zdrowe piersi od najwcześniejszych lat.
BIUSTObus to nowa idea fix i nowy cel fundacji
„Tegoroczna edycja kampanii Dotykam=Wygrywam wspiera walkę z rakiem piersi poprzez zbiórkę funduszy na zakup BIUSTObusa – mobilnego centrum edukacyjnego, który będzie wyposażony w fantomy do nauki samobadania piersi, jak i przymierzalnie do pracy brafittingowej. Naszym celem jest dotarcie z BIUSTObusem i z ratujących życie przesłaniem Fundacji Wsparcie na Starcie do dużych i małych miejscowości w naszym kraju, aby inspirować nastolatki i dojrzałe kobiety do troski o zdrowie piersi." – mówi Iza Sakutova
Od 4 lat akcję wspiera marka Organique , która promuje wśród kobiet pielęgnowanie miłości do własnego ciała i zachęca do samobadania piersi pod prysznicem, podczas kąpieli lub w trakcie balsamowania. Z tej okazji postanowiła przekazać 100% zysku z październikowej sprzedaży 2 żeli pod prysznic i 2 maseł do ciała z linii Bloom Essence i Naturals Sensitive.
"Samobadanie piersi jest ważne, ponieważ jest pierwszym krokiem do zauważenia, że coś jest nie w porządku" - powiedziała Natalia Przybysz.
"Samobadanie możemy wykonywać, co miesiąc same w domu, a jeśli coś poczujemy, nie wahajmy się zgłosić do lekarza w celu dalszej diagnozy" - dodaje Ada Fijał.
Został też zaprezentowany ciekawy produkt - szczotka do biustu Bra Tape, wykonana z delikatnego końskiego włosia, która nie tylko zapewnia ujędrniający masaż, złuszcza martwy naskórek, ale także stymuluje przepływ limfy, pomagając w zapobieganiu tworzenia się złogów, które mogą powstać w piersiach.
Jak co roku start Dotykam=Wygrywam to także początek zbiórki biustonoszy do reCYClingu. Swoje stare, źle dopasowane biustonosze można oddać, do końca października, do jednego z ponad 150 sklepów brafittingowych w Polsce współpracujących z Panache i otrzymać bon rabatowy na nowy, dobrze dopasowany biustonosz tej marki. Dzięki zaangażowaniu firmy Wtórpol biustonosze zyskają nowe życie, a uzyskane z ich sprzedaży środki wspomogą działania edukacyjne i pomocowe w walce z rakiem piersi prowadzone przez: stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny i Fundację Wsparcie na Starcie. Dotychczas, podczas 12. dotychczasowych edycji udało się zebrać ponad 12 ton biustonoszy, czyli 195886 sztuk biustonoszy!
"W kampanii "Dotykam=Wygrywam" biorę udział po raz dziewiąty. To ważna akcja, o której trzeba cały czas mówić głośno. Kampania to szereg działań - BIUSTOcegiełki, wsparcie ambasadorek, BIUSTObus, reCYCling biustonoszy... Wszystkie mają sens i naprawdę promują słuszną sprawę. Październik to dobry miesiąc, aby badać piersi. Zachęcam" - powiedziała Karolina Cwalina-Stępniak.
Fundacja Wsparcie na Starcie zachęca także do pobrania ich darmowej aplikacji - BIUSTOapki, która co miesiąc przypomina o samobadaniu, pokazuje, jak je wykonać oraz nie daje zapomnieć o ważnych badaniach profilaktycznych, takich jak USG, mammografia czy cytologia, a także wyjaśnia, jak dobrać biustonosz. Pomaga także znaleźć lokalne sklepy bafittingowe, które aktywnie wspierają kampanię "Dotykam=Wygrywam" w ramach wolontariatu.
"Jestem przyjaciółką kampanii od samego początku. To wspaniała, bardzo ważna akcja, którą prowadzą niesamowite kobiety. To one dają nam siłę i napędzają nas, aby mówić głośno o tym, jak ważne jest profilaktyczne badanie piersi. Samobadanie piersi jest bardzo ważne, trzeba pamiętać także o USG i mammografii" - powiedziała Aleksandra Kisio.
"Niech tegoroczna edycja kampanii będzie nie tylko symbolem walki, ale i zwycięstwa - róż się z nami, edukuj, wspieraj i zmieniaj świat na lepsze!" - namawia kampania "Dotykam=Wygrywam".
Fot. Materiały prasowe
Informacja prasowa