To właśnie w zeszłą środę ruszyła nowa inicjatywa – środy na zamówienie – firmowana przez Związek Pracodawców HoReCa. Ta wyjątkowa akcja jednoczy konkurujące ze sobą na co dzień restauracje w popularyzowaniu zwyczaju zamawiania jedzenia ze swoich ulubionych lokali na wynos. Jedną z uczestniczących w niej marek jest KFC.
Cały sektor gastronomiczny, zarówno małe, lokalne restauracje, jak i rozpoznawalne na całym świecie marki, znalazł się w gronie branż najbardziej dotkniętych restrykcjami związanymi z pandemią koronawirusa. Jedynym sposobem funkcjonowania restauracji jest dziś realizowanie zamówień na wynos – z dostawą lub odbiorem osobistym oraz, w przypadku KFC, Drive Thru. Dzięki podjętym przez restauracje dodatkowym wysiłkom, zamawianie jedzenia na wynos jest nie tylko w pełni bezpieczne, ale dodatkowo istotnie wspiera biznes restauracyjny, umożliwiając całej branży gastronomicznej przetrwanie tego trudnego czasu i utrzymanie lokalnych miejsc pracy. Dla konsumentów to też miły element odmiany w codziennym, domowym menu oraz istotna pomoc w łączeniu home office, domowego nauczania dzieci, sprzątania i gotowania. Stąd właśnie pojawił się pomysł na promowanie wśród Polaków idei regularnego korzystania z tej możliwości podczas planowania swoich domowych posiłków. Środy na zamówienie to kampania Związku Pracodawców HoReCa, który dodatkowo zachęca wszystkie, także niezrzeszone w nim restauracje do dołączenia do akcji.
Ewa Jarczewska, Head of Marketing Communication, KFC: Znaleźliśmy się w bardzo nietypowej sytuacji, której skali nikt nie mógł przewidzieć, ale która istotnie wpływa na naszą codzienność, wśród wielu ograniczeń związanych z rozwojem pandemii pojawił się między innymi brak możliwości wyjścia do naszej ulubionej restauracji. W związku z tym wiele lokali znalazło się w bardzo trudnym położeniu. Nikt nie wie do kiedy będzie trwał stan społecznej izolacji , dlatego KFC połączyło siły z innymi markami należącymi do Związku Pracodawców HoReCa i wspólnie wspieramy inicjatywę „środy na zamówienie”. W ramach akcji chcemy wypromować nawyk zamawiania w środy jedzenia na wynos, dzięki czemu klienci będą mogli w środku tygodnia umilić swój dzień wybierając się w kulinarną podróż (bo tylko ta opcja jest nam chwilowo dostępna), natomiast restauracje zyskają ogromne wsparcie, którego tak bardzo potrzebują w tym trudnym czasie.
Podobne inicjatywy na rzecz branży gastronomicznej, tak mocno dotkniętej przez pandemię koronawirusa, mają miejsce teraz na całym świecie. Nie chodzi już bowiem tylko o wspieranie swoich ulubionych restauracji, ale przede wszystkim o zapewnienie pracy dla ich pracowników. Zamawiając w restauracjach jedzenie na wynos, nie tylko dajemy im szanse na przetrwanie w tym trudnym czasie, ale dajemy też realną pracę zatrudnionym tam osobom. Wprowadzając kampanię środy na zamówienie Związek Pracodawców HoReCa pragnął zainspirować polskich konsumentów do zjednoczenia się we wspieraniu polskiej branży restauracyjnej.
Celem organizacji jest inicjowanie i wprowadzanie w życie wszelkich działań mogących przyczynić się do rozwoju polskiej gastronomii. Pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na branżę, nowe regulacje znacznie ograniczyły możliwości działania biznesów restauracyjnych. Stąd inicjatywa #środynazamówienie #smacznewsparcie. W każdą środę chcemy podkreślać, jak ważne dla całej branży gastronomicznej jest wspomaganie jej. Mimo ograniczeń wiele lokali działa i oferuje swoje dania na wynos czy w dostawie. Zamawiając na wynos pomagamy im przetrwać, tym samym chroniąc miejsca pracy i gospodarkę – podkreśla Zarząd ZP HoReCa.
Od początku pojawienia się w Polsce zagrożenia, KFC mocno zaangażowało się w pomoc przy walce z koronawirusem. Wyjściowo, marka samodzielnie dowoziła jedzenie do szpitali, celem wsparcia służb medycznych, a następnie dołączyła do akcji #WzywamyPosiłki, w ramach której dalej przekazuje darmowe posiłki dla pracowników placówek szpitalnych, stacji pogotowia i punktów laboratoryjnych. Dbając o zdrowie i bezpieczeństwo swoich klientów, od chwili wybuchu pandemii w kraju, marka oferuje także dowóz jedzenia bez kontaktu z dostawcą, opcję dopracowaną już w ramach wcześniejszych inicjatyw. W myśl akcji #zostańwdomu w ciągu zaledwie kilku dni przygotowała także dedykowaną dla swoich fanów ofertę – „Domowy kubełek”, aby w ten smakowity sposób wesprzeć swoich miłośników w tym trudnym czasie.
Fot. KFC
Informacja prasowa