Wtorkowa konferencja w Katowicach potwierdziła, że zarówno KFC, jak i Polski Związek Koszykówki mają dużo pomysłów na podgrzanie atmosfery wokół zbliżającego się turnieju EuroBasket 2025. Na spotkaniu pojawili się reprezentanci obu stron, w tym prezes PZKosz Grzegorz Bachański oraz zawodnicy kadry – Daniel Gołębiowski i Jakub Nizioł. Cele współpracy są dwa: integracja kibiców i wspólne przeżywanie emocji, a także zainteresowanie młodszych pokoleń rodzimą koszykówką. Pomogą w tym działania promocyjne prowadzone w przestrzeni medialnej oraz restauracjach KFC.
EuroBasket w Katowicach będzie wielkim świętem koszykówki, co to tego nie ma żadnych wątpliwości! W Spodku będzie można oglądać największe gwiazdy basketu. Cieszymy się, że KFC Polska włącza się w sportowe emocje i będzie towarzyszyć mistrzostwom. Skorzystają na tym przede wszystkim kibice, na których w trakcie imprezy będą czekać dodatkowe atrakcje. Razem kibicujmy Biało-Czerwonym! - powiedział Grzegorz Bachański, Prezes Polskiego Związku Koszykówki.
EuroBasket coraz bliżej
Start współpracy celowo został zaplanowany na kilka miesięcy przed rozpoczęciem fazy grupowej Mistrzostw Europy, w której wystąpią polscy koszykarze. Mecze zostaną rozegrane w katowickim Spodku na przełomie sierpnia i września, a marka KFC będzie strategicznym partnerem tego etapu rozgrywek.
Pracujemy nad tym, aby faza grupowa EuroBasketu w Katowicach była zorganizowana na najwyższym poziomie. Na to składa się oczywiście wiele elementów, a pozyskanie takiego partnera jak KFC Polska z pewnością jest kolejnym krokiem do osiągnięcia tego celu. Ten ruch sprawia, że o mistrzostwach będzie jeszcze głośniej! Już teraz wiemy, że firma przygotowuje mnóstwo atrakcji dla kibiców - nie tylko w Fan Zonie, zlokalizowanej przed Spodkiem, ale również w swoich restauracjach w całym kraju - podkreśla Przemysław Żółtowski, dyrektor turnieju FIBA EuroBasket w Polsce.
Połączenie sił obu organizacji ma zainteresować kibiców turniejem i zachęcić ich do wspólnego przeżywania emocji podczas występów kadry Polski. W trakcie EuroBasketu powstanie specjalna strefa kibica, w której można będzie wspólnie dopingować koszykarzy. KFC zapewniło również, że klimat EuroBasketu będzie można poczuć w restauracjach sieci, a kibice będą mogli liczyć na specjalne konkursy i liczne promocje.
Jesteśmy dumni, że marka KFC stanie się częścią sportowego wydarzenia, jakim jest EuroBasket 2025. To daje nam ogromną radość i jest realną szansą, aby poprzez sport docierać do młodych ludzi. Wierzymy, że koszykówka – z jej energią i emocjami – doskonale wpisuje się w wartości bliskie naszej marce. Emocje, tak samo, jak nasz kubełek, smakują najlepiej, kiedy możemy dzielić je z innymi. Ta współpraca ma dla nas wymiar nie tylko marketingowy, ale też społeczny. Chcemy inspirować, wspierać i być blisko pasjonatów sportu - dając im przestrzeń do wspólnego kibicowania i dzielenia się pysznościami od KFC. – mówi Bartosz Pęczalski, Market Director KFC Polska
Kooperacja KFC i PZKosz opiera się na ludziach i emocjach. Obie strony chcą zaszczepić pasję do koszykówki w szczególności wśród przedstawicieli młodszych pokoleń. Istotne jest podkreślenie obecności polskiej drużyny w świecie basketu i zachęcenie osób do regularnego przebywania na boisku. Mają na to konkretne pomysły. W planach jest event dla dzieci z udziałem koszykarzy, a w dalszej perspektywie także kontynuacja wyjątkowego projektu „KFC Spot”, który jest skierowany do lokalnych społeczności.
EuroBasket 2025 to świetna okazja, żeby spotkać się z naszymi Gośćmi w zupełnie nowym kontekście. Chcemy dzielić z nimi emocje towarzyszące turniejowi i wspólnie przeżywać radość podczas meczów naszej kadry. W ramach współpracy z Polskim Związkiem Koszykówki planujemy szereg działań, które nagłośnią zbliżający się EuroBasket i zachęcą do udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu. Przygotowaliśmy również promocje i liczne aktywacje, które będą czekały na Gości w naszych restauracjach i social mediach. Będziemy też obecni w strefie kibica, w której nie zabraknie chrupiącego kurczaka. Intensywne i smakowite kibicowanie gwarantowane. – dodaje Sylwia Przybyła, Marketing Senior Manager KFC Polska
KFC i Polski Związek Koszykówki zapraszają do wspólnego kibicowania i liczą, że silny doping pomoże naszym koszykarzom osiągnąć świetne wyniki. Zachęcają również do śledzenie mediów społecznościowych i wizyt w restauracjach, gdzie można będzie wziąć udział w ciekawych konkursach i poczuć klimat EuroBasketu. Pierwszy mecz kadry Polski zostanie rozegrany 28 sierpnia. Zawodnicy zmierzą się w nim z reprezentacją Słowenii.
Fot. KFC
Informacja prasowa