Branża zabawek rozwija się i ma się dobrze

Według prognoz wzrost w tym sektorze będziemy notować aż do 2028 roku!
Według raportu Market Hub, sektor zabawek ma się bardzo dobrze, a dynamiczny wzrost będzie kontynuowany jeszcze przez około 4 lata.

Potwierdza to marka MGA Entertainment Poland, notując wysokie wyniki za 2023 rok, które udało się osiągnąć poprzez stawianie na rozwój i topowe, innowacyjne produkty. Kluczem do sukcesu było zrozumienie potrzeb klienta, który staje się coraz bardziej świadomy, że w wyborze zabawek nie liczy się tylko dobra zabawa, ale przede wszystkim bezpieczeństwo.

Przeprowadzona przez Market Hub analiza rynku zabawek w Polsce jasno obrazuje dynamiczny rozwój branży. Prognozy przychodów tego sektora notują nieustający wzrost aż do 2028 r., kiedy to przewiduje się przekroczenie wartości 230 miliardów USD. Jest to ciekawe zjawisko, biorąc pod uwagę zmniejszającą się liczbę dzieci w naszym kraju.

Główną rolę we wzroście sprzedaży notują zabawki edukacyjne. Nic dziwnego, że są to produkty pożądane, ponieważ to właśnie one stymulują rozwój mózgu naszych dzieci. Odpowiednio zaprojektowane i dobrane do wieku oraz umiejętności motorycznych malucha potrafią mieć pozytywny wpływ na logiczne myślenie, koordynację ruchową i zdolności poznawcze.

Coraz bardziej świadomi konsumenci potrzebują więc zmian i innego, nieszablonowego myślenia w produkcji zabawek. Poszukują ciekawych, innowacyjnych produktów edukacyjnych, które dadzą radę sprostać ich wymaganiom. Tak więc, producenci, którzy będą bacznie obserwować te preferencje i na nie odpowiadać mogą wiele zyskać.

Zabawa w duchu play value, edutainment i STEAM
Producenci zabawek coraz chętniej stawiają na zasadę play value, która charakteryzuje się wartością i uniwersalnością. Krótko mówiąc, przedmioty do zabawy muszą być atrakcyjne i zachęcać dziecko do zaangażowania w kreatywną, pełną przygód i wrażeń zabawę taką, która ma prawdziwą wartość.

Popularnością cieszy się także edutainment, czyli nowa metoda nauki, która łączy edukację (education) i rozrywkę (entertainment) poprzez wykorzystanie aktywności, takich jak np. gry i zabawy szybko zyskuje na popularności. Idea ta opiera się na przekonaniu, że dzieci najefektywniej uczą się, gdy proces ten jest przyjemny, angażujący, inspirujący i kreatywny. Ponadto na rozpoznawalności zyskuje również zabawa STEAM, czyli skrót od angielskich słów science (nauka), technologu (technologia), engineering (inżynieria), arts (sztuka) i maths (matematyka). Metodologia ta odwraca tradycyjny proces nauczania, w którym to dziecko jest biernym odbiorcą przekazywanej przez nauczyciela wiedzy.

Rodzice są coraz bardziej świadomi roli zabawek (i zabawy w znaczeniu ogólnym) w rozwoju dzieci i bardzo chętnie sięgają po produkty, które są uniwersalne – nie tylko dostarczają walorów rozrywkowych, ale także (a może przede wszystkim?) edukacyjnych.

Co jest teraz w trendzie?
Wiele wskazuje na to, że niedługo dużą popularnością będą cieszyć się zabawki licencjonowane. Obserwujemy to już teraz – odbiorcy (i nie mówię tutaj wyłącznie o dzieciach) uwielbiają produkty, które znają, i które mogą zobaczyć w innym, odświeżonym wydaniu. Współprace marek mogą być kluczowe w utrzymaniu silnej pozycji na rynku – tłumaczy Piotr Respondowski, Dyrektor Sprzedaży, MGA Entertainment Poland.

Podążając za głosem klientów oraz trendami, marka MGA Entertainment w 2023 roku nawiązała współprace z markami takimi jak m.in.: Haribo, Crayola czy Hello Kitty. Dzięki wyjątkowej kooperacji znanych i uwielbianych brandów oferta MGA poszerzyła się o niezwykłe produkty.

Co więcej, w ubiegłym roku na rynek wypuszczone zostały również nowe wersje kultowego produktu Mniverse – Make it Mini Food!, który doczekał się także nietuzinkowej kampanii digitalowej. Powstała także innowacyjna kampania finecast dla L.O.L Surprise! Nie sposób nie wspomnieć również o serialu animowanym BABY born® emitowanym na portalu You Tube, który był odpowiedzią na nieustannie rosnące grono fanów kultowej lalki.

Mijający rok możemy uznać za udany. Obfitował on w nowe projekty i wyjątkowe współprace, które miały na celu zaspokoić potrzeby odbiorców, zarówno tych dużych, jak i małych, a także zwiększyć różnorodność krajobrazu branży. W 2024 roku obiecujemy nie zwalniać tempa – podsumowuje Piotr Respondowski.

Fot. MGA Entertainment
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat