SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie stron internetowych, jest praktyką, która ma na celu zwiększenie widoczności w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Coraz bardziej nowoczesne i inteligentne algorytmy Google sprawiają, że na pozycjonowanie stron wpływ ma mnóstwo czynników zarówno z obrębu samej witryny, jak i spoza niej.
SEO On Site to dostosowanie stron pod wymogi wyszukiwarek z uwzględnieniem elementów takich jak:
SEO Off Site to prace z zakresu pozycjonowania stron internetowych, które wykraczają poza działania On Site. Agencja zajmująca się reklamą w Google działa w tym przypadku poza stroną internetową klienta. Działania SEO Off Site muszą być połączone z działaniami SEO On Site, aby zwiększyć widoczność strony internetowej.
SEO Off Site składa się z elementów takich jak:
SEM (Search Engine Marketing) to działania promocyjne, których celem jest osiągnięcie jak najlepszej widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. SEM jest jednak pojęciem szerszym niż SEO.
Różnica pomiędzy SEO a SEM polega na tym, że SEM = SEO + PPC. SEM to zatem połączenie usług takich jak: pozycjonowanie strony internetowej oraz Pay Per Click (reklama, w której reklamodawca płaci za kliknięcie). Optymalizacja, która ma na celu pozycjonowanie stron, a także szeroko pojęty marketing oraz generowanie płatnego ruchu z Google to dwie różne usługi, które warto jednak łączyć w strategii marketingowej celem zwiększenia oczekiwanych efektów.
W niektórych przypadkach warto zdecydować się na pozycjonowanie stron internetowych, a w innych skuteczniejszym rozwiązaniem będzie inwestycja w szerzej pojęty marketing internetowy. W wielu sytuacjach sprawdza się stosowanie zarówno SEO, jak i płatnych reklam w Google. Fachowcy z agencji SEO często mówią, że pozycjonowanie strony internetowej jest ważniejsze od PPC, gdyż SEO jest bardziej wartościowe i przynosi trwalsze rezultaty.
Wiele zależy również od tego, jaką charakterystykę i budżet ma firma, która potrzebuje marketingu internetowego. Dla przykładu drobne, działające stacjonarnie przedsiębiorstwa, skorzystają głównie z usługi takiej jak pozycjonowanie lokalne (kierowane do odbiorców o bliskim położeniu geograficznym), natomiast pozycjonowanie dużych sklepów internetowych warto oprzeć o wieloaspektowy marketing w wyszukiwarce (SEM).
Strategię na skuteczną reklamę w Internecie bezpłatnie i bez zobowiązań omówisz ze Specjalistą z firmy SEMPIRE na sempire.pl.