Jak nadać paczkę z firmą InPost? Proste rozwiązania na szybkie nadania!

Proste rozwiązania na szybkie nadania z firmą InPost!
Nadawanie paczek jeszcze nigdy nie było tak proste, jak z pomocą firmy InPost. Przewoźnik oferuje swoim klientom kilka możliwości wysyłek po to, aby każdy mógł znaleźć sposób najwygodniejszy dla siebie. Jak zlecić doręczenie za pomocą zaledwie kilku kliknięć?

Nadanie paczki z InPost – jakie są możliwości?

Jeśli chcesz doręczyć przesyłkę do nadawcy jak najszybciej, nadaj paczkę z InPost. Do wyboru jest kilka opcji. Pierwsza z nich to skorzystanie z PaczkoPunktu lub automatu Paczkomat®. Aby zlecić zamówienie w ten sposób, można skorzystać z aplikacji InPost Mobile. Wystarczy uruchomić oprogramowanie na swoim smartfonie, a następnie przejść do zakładki „Nadaję” i kliknąć żółty plus u dołu ekranu. Pojawią się wtedy dostępne metody dostawy oraz rozmiary paczek.

Po wyborze odpowiednich parametrów można przejść dalej. Wtedy na ekranie ukażą się pola do wpisania danych odbiorcy. Na koniec pozostanie już tylko opłata zamówienia. Aplikacja wygeneruje kod nadania, a można otworzyć zdalnie korzystając z przycisku na smartfonie. Inną opcją jest zeskanowanie kodu QR nadania na ekranie urządzenia Paczkomat lub w PaczkoPunkcie. Automaty są czynne całą dobę, więc można wysłać paczkę niemal natychmiast. Co ważne, nie trzeba drukować żadnej etykiety, co jeszcze przyspiesza proces nadania.

Kolejny sposób to skorzystanie z opcji Szybkie Nadania, która znajduje się na stronie internetowej InPost. W tym przypadku formularz uzupełnia się online poprzez witrynę, a na koniec trzeba wydrukować dokument i przykleić go do paczki. Taką przesyłkę również można wysłać poprzez maszynę Paczkomat lub w PaczkoPunkcie.

Ostatnia opcja dla klientów indywidualnych to Manager Paczek dostępny na stronie przewoźnika. Aby z niego skorzystać, trzeba się zalogować. Następnie w zakładce „Moje konto” należy wybrać opcję „Nowy punkt odbioru”. W specjalnych polach wprowadza się adres, z którego kurier ma odebrać paczkę, a następnie zapisuje się te dane. Zlecenie konkretnych zamówień możliwe jest w zakładce „Wyślij przesyłki”. Poprzez utworzenie zlecenia odbioru przewoźnik może przyjechać po paczkę pod każdy adres i doręczyć ją również do dowolnego miejsca w Polsce.

Wymiary paczek w InPost

Maksymalne wymiary paczek w firmie InPost wynoszą 41 cm x 38 cm x 64 cm. Ich waga nie może przekraczać 25 kg. Odnosi się to do wszystkich przesyłek nadawanych za pośrednictwem aplikacji oraz Szybkich Nadań. W przypadku Managera Paczek wymiary mogą być większe – 50 cm x 50 cm x 80 cm. Jeśli chodzi o wymiary skrytek w urządzeniach Paczkomat, to w najmniejszej mieszczą się przesyłki o wymiarach 8 cm x 23 cm x 64 cm, a w średnich 19 cm x 38 cm x 64 cm. Duże odpowiadają maksymalnym wymiarom paczek. Im większy gabaryt, tym wyższa cena nadania.

Zalety korzystania z aplikacji InPost Mobile

Aplikacja InPost Mobile to najszybszy sposób na zlecenie nadania przesyłki, który jest na tyle intuicyjny, że każdy sobie z nim poradzi. Oprogramowanie generuje kod natychmiast po uiszczeniu opłaty, więc można załatwić wszystko, nawet stojąc przy maszynie Paczkomat® i od razu włożyć paczkę do skrytki. Zaletą jest także brak konieczności drukowania etykiety, co jest nie tylko ekologiczne, ale i wygodne.




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat