Kid adults – nowy trend

Ten trend warto poznać, w szczególności przed Dniem Dziecka.
Dzień Dziecka coraz bliżej, Co ciekawe, w tym czasie nie tylko najmłodsi otrzymają prezent. 33% dorosłych dzieci też może liczyć na zabawki. Potwierdzają to trendy zakupowe w Empiku, według których „dziecięcy duch” nie ma określonego wieku. Trend kid adults rośnie w siłę z roku na rok, co powinniśmy wiedzieć?

Na fali superbohaterów
Trend kid adults czy też kidults od czasu pandemii rośnie w siłę. Dorośli coraz częściej kupują zabawki dla siebie, co potwierdzają m.in. badania NPD, według których sektor ten obejmuje już 25% całościowej sprzedaży w branży zabawkarskiej. Dlaczego my, dorośli, coraz częściej decydujemy się na zakup zabawki dla… siebie? Odpowiedzi jak zwykle jest kilka. Jedną z nich są wyniesione za czasów dzieciaka sympatię. Gen Z wychowana jest na Gwiezdnych Wojnach i komiksach z superbohaterami DC. Millenialsi chłonęli Dragon Balla, produkcje Marvela i Harry`ego Pottera. Dziecięce pragnienia pozostały i teraz gdy jesteśmy już dorośli i nie musimy prosić rodziców o kieszonkowe, chętnie sięgamy po produkty powiązane z ulubionymi bohaterami. Nostalgiczne nastawienie do popkultury lat minionych zauważyły firmy produkujące i sprzedające zabawki, tworząc rozrywkowe i kolekcjonerskie serie produktów np. klocków, modeli, figurek z bohaterami dziecięcych, beztroskich lat.

Potrzebujemy odpoczywać
Nie tylko zabawki nawiązujące do popkultury lat 80. czy 90. cieszą się popularnością wśród dorosłych. Wiele osób sięga po wymagające dużej precyzji i skupienia zestawy. Tego typu produkty dla dorosłych często mają charakter edukacyjny i mogą rozwijać umiejętności takie jak kreatywność, umiejętności manualne, a nawet zdolności logiczne. I nie mówimy tu tylko o tworzonych z myślą o dużych dzieciach zestawach Lego. Jednym z obecnie gorących na Instagramie i TikToku trendów jest składanie mikro posiłków. Produkty takie jak mini serniczki, tosty i koktajle, składają się z wielu małych części, których złożenie wymaga spokoju, precyzji i skupienia. Dla wielu to czysty relaks po wymagającym i stresującym dniu pracy lub odpoczynek od pędzącej rzeczywistości dnia codziennego.

Na podstawie publikacji w mediach społecznościowych takich jak TikTok czy Instagram, a także naszych danych sprzedażowych Miniverse widzimy, że trend mini food ogarnął świat kid adults. Wymagający skupienia proces składania posiłku może być formą odpoczynku od codziennych trosk i stresu — wyjaśnia Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Trend kid adults zmienia naszą branżę, ale i sposób postrzegania dorosłości. Odchodzimy od twardego podziału na to, co można a czego nie wypada, skupiając się na tym, czego właściwie potrzebujemy i co sprawi nam, dorosłym, przyjemność w obecnym, niełatwym świecie — dodaje.

Czego chce Twoje wewnętrzne dziecko?
Po pandemii świat się zmienił. Coraz więcej w nim miejsca na własne przyjemności i dostarczanie sobie tego, czego wewnętrznie potrzebujemy. Bez względu czy jest to dyktowane nostalgią do lat dziecięcych, czy potrzebą resetu i relaksu po pracy. Dzień Dziecka to więc okazja, aby obdarować nie tylko najmłodszych.

Fot. MGA Entertainment
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat