W PKO BP miała miejsce poważna awaria systemu elektronicznego, która wpłynęła na wyświetlanie sald na kontach firmowych. Na rachunkach pojawiły się ogromne straty rzędu miliardów złotych. Bank wyjaśnia, że problem wynikał z błędu, który został szybko zidentyfikowany, a salda klientów skorygowane.
Klienci banku, zaniepokojeni widokiem konta z miliardowymi stratami, masowo kontaktowali się z infolinią PKO BP. Wielu z nich mogło przeżyć szok, logując się rano i widząc na swoim koncie kilkuset miliardowe minusowe saldo. Pracownicy banku wykluczyli możliwość ataku hakerskiego i potwierdzili, że awaria dotyczyła wyłącznie kont firmowych.
PKO BP zapewniło, że sytuacja została szybko opanowana i salda na kontach wróciły do normy. Bank podkreślił również, że wszelkie operacje finansowe oraz bezpieczeństwo środków klientów nie były zagrożone.
"Informujemy, że w wyniku błędu technicznego po stronie banku doszło do nieprawidłowego naliczenia prowizji na rachunkach niewielkiej części Klientów Korporacyjnych. Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda Klientów zostały skorygowane. Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy wszystkich Klientów, których ta sytuacja dotknęła" — podał departament komunikacji PKO BP.
Ilona Podsiadła
(ilona.podsiadla@dlalejdis.pl)
Fot. freepik.com