W jaki sposób wybrać i dopasować buty dla dzieci?

Kupowanie butów dla dzieci. Jak się przygotować.
Czy jesteś pewna, że wiesz, jak kupować dziecięce buty? Wymagają one więcej uwagi niż buty dla dorosłych. Dlatego Akademia Zdrowej Stopy przygotowała klika wskazówek przydatnych przy zakupie obuwia dziecięcego.

  • małe dzieci szybko nudzą się w sklepach, należy zatem przygotować się do zakupów, tak aby trwały one jak najkrócej. W domu, na kartce należy obrysować stopę dziecka, przenieść ten obrys na twardą tekturkę, z którą należy odwiedzić sklep, sprawdzając, jak mieści się ona w bucie, wybrać model bucików i wtedy przyjść do sklepu z dzieckiem. Starsze dzieci, a zwłaszcza dziewczynki będą chciały podejmować decyzję samodzielnie;
  • Zakupy przez Internet pozwalają sprawdzić, czy buty są prawidłowo dobrane w domu, wtedy kiedy dziecko jest spokojne a nie pobudzone przez wiele nowych bodźców związanych z niezwykłym dla niego miejscem.
  • nie należy robić zakupów z patyczkiem, bez dziecka, bo patyczek nie zastąpi stopy - ma długość, ale “nie ma tęgości”;
  • nie kupujemy bucików według numeru, na zasadzie, że maluch nosił nr 18, to teraz kupimy 19. Stopa dziecka rośnie bardzo szybko i nierównomiernie w różnych okresach, a niestety “numer numerowi nierówny”. Wiele firm stosuje własne, często znacznie różniące się sposoby oznaczania numerów obuwia;
  • lepiej jest wybrać się na zakupy po południu, kiedy stopy dziecka są już nieco zmęczone i mają trochę większe wymiary niż rano;
  • po włożeniu butów, dziecko powinno przez chwilę w nich pochodzić, a kupujący obserwować, czy dziecko chodzi normalnie, czy może przesuwa stopy nie odrywając ich od podłogi (to słychać), czy może przestawia je nie zginając – chodzi “jak kaczka”. Jeżeli tak jest, oznacza to, że but jest dla dziecka nieodpowiedni z jakiegoś powodu;
  • nie wolno oceniać dopasowania buta, jeśli dziecko siedzi. Nieobciążona stopa ma mniejsze wymiary niż stopa obciążona ciężarem ciała dziecka;
  • oceniając dopasowanie butów, trzeba pamiętać, że muszą one być dłuższe od stopy o około 0,7-1cm, bo dziecięce stopy szybko rosną, a w czasie chodzenia, odbijając się z palucha do następnego kroku, stopa przesuwa się w bucie w kierunku czubka.
  • starsze dzieci potrafią powiedzieć, czy but nie jest zbyt krótki (dziewczynki mogą tego nie zgłosić, jeśli bardzo podoba im się model). U dzieci młodszych najłatwiej to sprawdzić, naciskając czubek buta i wyczuwając czy paluszki nie dochodzą do samego czubka.

Najlepiej zrobić następujący test:

  • buty mają często wymienną wyściółkę, można ją wyjąć i poprosić, żeby dziecko stanęło na niej. To pomoże w ocenie długości obuwia;
  • w specjalistycznych sklepach fachowo przygotowany personel dysponuje przyrządami do pomiaru długości stopy i wymiaru wnętrza buta i chętnie pomoże w doborze odpowiedniego obuwia;
  • stopy dzieci bywają pulchne i szczupłe, przy tej samej długości. Jeśli buty są sznurowane czy zapinane na rzepy lub sprzączki, łatwo je dopasować do każdej stopy. Jeśli są to balerinki bez regulacji tęgości i po przymierzeniu są za ciasne, należy zrezygnować z ich zakupu;
  • kostka przyśrodkowa i boczna leżą na różnych wysokościach - aby buty nie obcierały kostek, górny brzeg cholewki w półbutach powinien znajdować się poniżej kostki bocznej, a w trzewikach – powyżej kostki przyśrodkowej;

Przed zakupem trzeba jeszcze sprawdzić czy:

  • buty nie różnią się kolorem
  • obie półpary mają tę samą długość wyściółka
  • elementy cholewek mają jednakowe wymiary
  • pięty butów mają odpowiednią wysokość i nie są zdeformowane
  • we wnętrzu butów nie ma zgrubień i ostrych elementów, które mogłyby uwierać stopę dziecka

Fot. Materiały prasowe
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat