Zdrowie szyte na miarę

Aktywność w harmonii z ciałem i umysłem
Życie często przypomina bieg przez przeszkody, w którym balans pomiędzy pracą, rodziną a czasem dla siebie wydaje się trudny do osiągnięcia. W takich chwilach aktywność fizyczna pozwala zadbać nie tylko o ciało, ale również o umysł. To moment, w którym można odłączyć się od codzienności i skupić wyłącznie na sobie. Jednak każda forma ruchu wymaga innego podejścia oraz innego rodzaju wsparcia, zarówno pod względem ćwiczeń, diety jak i suplementacji.

Joga to nie tylko ćwiczenia fizyczne, ale także medytacja i sposób na życie. Jako forma aktywności, idealnie wpisuje się w potrzeby współczesnego człowieka, szukającego spokoju i wewnętrznej równowagi. Wykonywanie kolejnych, coraz trudniejszych figur zwanych asanami pozwala uświadomić sobie, jak ważna jest harmonia między ciałem a umysłem, a jednocześnie uczy, jak można ją osiągnąć. Regularna praktyka jogi może znacząco poprawić elastyczność mięśni i stawów oraz zwiększyć ogólną świadomość własnego ciała, co jest kluczowe w zapobieganiu urazom. Dzięki wyciszaniu umysłu, wykazuje również korzystny wpływ na poprawę samopoczucia. Suplementacja witaminą D i wapniem może wspomagać mocne kości, podczas gdy magnez pomaga w relaksacji mięśni. Dodatkowo, żeń-szeń i miłorząb wspierają funkcje mózgu, co przydaje się w uzyskaniu lepszej koncentracji na wykonywanych ćwiczeniach.

Bieganie to z kolei doskonały sposób na uwolnienie się od stresu i zbudowanie wytrzymałości – nie tylko fizycznej, ale także mentalnej. Biegając, stawiamy czoła własnym ograniczeniom, sukcesywnie zmagając się z własnymi słabościami i doświadczając radości, którą daje wytrwałość w dążeniu do celu. To aktywność, która może być praktykowana prawie wszędzie, dlatego stanowi idealny sposób na odkrywanie nowych miejsc i eksplorowanie świata. Sprawdzi się jako sport uprawiany w grupie, do licznych korzyści dla zdrowia dodając także cenny aspekt psychiczny, płynący ze wspólnego z rodziną lub znajomymi dostarczania sobie zdrowej dawki biegowych endorfin. Kluczowe suplementy dla biegaczy to żelazo, które pomaga w transporcie tlenu do mięśni oraz witaminy z grupy B, wspierające metabolizm energetyczny. Biegając, nie można zapominać o odpowiednim nawodnieniu oraz elektrolitach, niezbędnych zwłaszcza podczas dłuższej aktywności fizycznej, szczególnie w wysokiej temperaturze otoczenia.

Kluczem do zdrowia i doskonałego samopoczucia jest nie tylko aktywność fizyczna, ale także przemyślana suplementacja, która jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i stylu życia. Pomoże szybciej osiągać wymarzone efekty oraz zwiększy wydajność i przyspieszy regenerację. Niezależnie od tego, czy jesteśmy joginem, biegaczem, entuzjastą siłowni, miłośnikiem pilatesu czy fanem aerobiku wodnego, odpowiednie suplementy mogą znacząco wzbogacić codzienną rutynę. Optymalnym wyborem będzie PostVital active, posiadający unikalny skład oparty na  postbiotyku, wzbogacony o ekstrakty roślinne w tym z żeń-szenia koreańskiego i miłorzębu japońskiego. Jego działanie zostało potwierdzone w badaniu konsumenckim, wykonanym przez niezależne, akredytowane laboratorium Hamilton Poland pod nadzorem lekarza internisty, w którym 85% badanych osób potwierdziło, że produkt zwiększa wydolność fizyczną oraz powoduje wolniejsze męczenie się podczas aktywności fizycznej – mówi dr n. biol. Magdalena Skórka z onesano, producenta naturalnych suplementów diety.

Kolejną, popularną formą aktywności fizycznej jest pilates. To system ćwiczeń, będący połączeniem jogi, baletu, ćwiczeń izometrycznych. Ta forma ruchu to idealny wybór dla osób, które szukają aktywności wspierającej zdrowie, mobilność ruchową i elastyczność ciała, bez nadmiernego obciążania stawów i kręgosłupa. Techniki pilates pomagają również w korekcji wad postawy, wspierają zachowanie naturalnej równowagi ciała oraz bywają wykorzystywane jako wsparcie procesu rehabilitacji. W tym przypadku suplementacja może obejmować magnez dla zdrowych mięśni i kości oraz witaminy z grupy B dla wsparcia energetycznego. Warto również zwrócić uwagę na suplementy wspierające zdrowie stawów, jak glukozamina.

Aerobik wodny to z kolei świetna propozycja dla tych, którzy preferują aktywność fizyczną w wodzie – delikatną, ale równocześnie skuteczną w budowaniu siły i wytrzymałości. Ćwiczenia w wodzie są szczególnie polecane osobom z chorobami układu ruchu, po przebytych urazach lub z otyłością, ponieważ minimalizują obciążenie stawów, zapewniając jednocześnie skuteczny trening całego ciała. Woda zapewnia naturalny opór, co pomaga w budowie siły mięśniowej. W tej dyscyplinie ważne jest odpowiednie nawodnienie oraz uzupełnianie elektrolitów, które są kluczowe w utrzymaniu równowagi mineralnej organizmu.

Fot. Onesano
Informacja prasowa




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat