„The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia” – recenzja

Recenzja książki „The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia”.
Ostatnio na księgarnianych półkach pojawił się dość intrygujący tytuł. „The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia” brzmi przyjemnie i zachęcająco, bo przecież nie ma nic lepszego niż dostać wypunktowany dekalog postępowania, co robić, żeby stać się człowiekiem biznesu.

Nie omieszkam wcisnąć w tym miejscu kilku zdań na temat samego autora, bo jest nim, we własnej osobie – Steven Bartlett - brytyjski przedsiębiorca, autor i osobowość medialna, znany głównie ze swojej pracy jako założyciel i były CEO Social Chain Group, jednej z największych agencji marketingowych w Wielkiej Brytanii. Bartlett zdobył uznanie jako młody lider biznesowy, który odnosi sukcesy w branży marketingowej oraz jako inspirujący mówca i autor. Jego najnowsza książka "The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia" cieszy się popularnością jako inspirujące źródło wiedzy dla osób dążących do osiągnięcia sukcesu zarówno w biznesie, jak i życiu osobistym. Bartlett jest także aktywnym użytkownikiem mediów społecznościowych, gdzie dzieli się swoimi refleksjami, doświadczeniami i motywuje innych do osiągania swoich celów. Jego kariera i osiągnięcia stanowią inspirację dla wielu osób na całym świecie, bo przecież jak się uczyć, to od najlepszych!

Książka ta jest kompendium podstaw wszelkich sukcesów i porażek, które autor napotkał - zarówno w swojej karierze jako przedsiębiorca, jak i podczas licznych wywiadów prowadzonych w ramach podcastu „The Diary of a CEO”. Swoją drogą bardzo szanuje gościa, który tak szczerze i otwarcie dzieli się tym, co w życiu mu nie wyszło (gdybyśmy jeszcze umieli tak łatwo uczyć się na cudzych błędach). Przedstawione przez niego zasady przetrwały próbę czasu, mają uniwersalne zastosowanie w różnych branżach i są przydatne dla każdej osoby pragnącej osiągnąć wielkie rzeczy lub stać się wielką. Są to fundamenty, które wspomagają osiąganie doskonałych wyników. Co ciekawe, są one wynikiem badań i eksperymentów na ludzkiej psychice; oparte o nauki behawioralne.

Wizualnie książka nie robi wielkiego wrażenia. Jak to określił sam wydawca: „To nie jest książka o strategii biznesowej”, choć na moje oko, tak właśnie wygląda. Biała okładka z prostymi, rzucającymi się w oczy napisami, nie wyróżnia się ani nie zaskakuje. Mimo to zawartość liczy sobie prawie 400 stron, co przy tego typu książkach sprawia, że jest ona dość  wymagająca, potrzebująca zaangażowania i refleksji. Uspokajam jednak, że jej „wnętrze” jest bardzo dobrze przemyślane, a sam tekst swobodnie zajmuje strony – dużo jest w niej pustych, niezapisanych przestrzeni. Lubię czytać książkę „rozdziałowo”, a w tym przypadku miały one odpowiednią długość, a co najważniejsze pozostawiały czytelnika z poczuciem zwięzłości. „The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia” nie jest łatwą lekturą, wymaga dużej dozy wyrozumiałości i cierpliwości wobec siebie.

Czy polecam? Hm… książkę samą w sobie czytało się dość dobrze. Nakład wyszedł w bardzo poręcznym formacie, co mnie dodatkowo cieszyło. Nie zrobiła ona mnie jednak wielkiego wrażenia – cóż dla mnie to kolejna książka o zasadach, z którymi zarówno zawodowo i prywatnie ma być po prostu lżej i łatwiej. Jeśli ktoś lubi i ma przestrzeń na taką nowość, zapraszam. Jeśli jednak poszukiwana jest lektura, która w zamiarze wywróci życie i nada mu porządnej dawki motywacji, myślę że znajdą się dużo lepsze pozycje od tej.

Klaudia Dydymska
(klaudia.dydymska@dlalejdis.pl)

Steven Bartlett, „The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia”, Wydawnictwo Insignis, Kraków 2024




Społeczność

Newsletter

Reklama



 
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w Polityce Cookies. Ukryj komunikat