Nie omieszkam wcisnąć w tym miejscu kilku zdań na temat samego autora, bo jest nim, we własnej osobie – Steven Bartlett - brytyjski przedsiębiorca, autor i osobowość medialna, znany głównie ze swojej pracy jako założyciel i były CEO Social Chain Group, jednej z największych agencji marketingowych w Wielkiej Brytanii. Bartlett zdobył uznanie jako młody lider biznesowy, który odnosi sukcesy w branży marketingowej oraz jako inspirujący mówca i autor. Jego najnowsza książka "The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia" cieszy się popularnością jako inspirujące źródło wiedzy dla osób dążących do osiągnięcia sukcesu zarówno w biznesie, jak i życiu osobistym. Bartlett jest także aktywnym użytkownikiem mediów społecznościowych, gdzie dzieli się swoimi refleksjami, doświadczeniami i motywuje innych do osiągania swoich celów. Jego kariera i osiągnięcia stanowią inspirację dla wielu osób na całym świecie, bo przecież jak się uczyć, to od najlepszych!
Książka ta jest kompendium podstaw wszelkich sukcesów i porażek, które autor napotkał - zarówno w swojej karierze jako przedsiębiorca, jak i podczas licznych wywiadów prowadzonych w ramach podcastu „The Diary of a CEO”. Swoją drogą bardzo szanuje gościa, który tak szczerze i otwarcie dzieli się tym, co w życiu mu nie wyszło (gdybyśmy jeszcze umieli tak łatwo uczyć się na cudzych błędach). Przedstawione przez niego zasady przetrwały próbę czasu, mają uniwersalne zastosowanie w różnych branżach i są przydatne dla każdej osoby pragnącej osiągnąć wielkie rzeczy lub stać się wielką. Są to fundamenty, które wspomagają osiąganie doskonałych wyników. Co ciekawe, są one wynikiem badań i eksperymentów na ludzkiej psychice; oparte o nauki behawioralne.
Wizualnie książka nie robi wielkiego wrażenia. Jak to określił sam wydawca: „To nie jest książka o strategii biznesowej”, choć na moje oko, tak właśnie wygląda. Biała okładka z prostymi, rzucającymi się w oczy napisami, nie wyróżnia się ani nie zaskakuje. Mimo to zawartość liczy sobie prawie 400 stron, co przy tego typu książkach sprawia, że jest ona dość wymagająca, potrzebująca zaangażowania i refleksji. Uspokajam jednak, że jej „wnętrze” jest bardzo dobrze przemyślane, a sam tekst swobodnie zajmuje strony – dużo jest w niej pustych, niezapisanych przestrzeni. Lubię czytać książkę „rozdziałowo”, a w tym przypadku miały one odpowiednią długość, a co najważniejsze pozostawiały czytelnika z poczuciem zwięzłości. „The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia” nie jest łatwą lekturą, wymaga dużej dozy wyrozumiałości i cierpliwości wobec siebie.
Czy polecam? Hm… książkę samą w sobie czytało się dość dobrze. Nakład wyszedł w bardzo poręcznym formacie, co mnie dodatkowo cieszyło. Nie zrobiła ona mnie jednak wielkiego wrażenia – cóż dla mnie to kolejna książka o zasadach, z którymi zarówno zawodowo i prywatnie ma być po prostu lżej i łatwiej. Jeśli ktoś lubi i ma przestrzeń na taką nowość, zapraszam. Jeśli jednak poszukiwana jest lektura, która w zamiarze wywróci życie i nada mu porządnej dawki motywacji, myślę że znajdą się dużo lepsze pozycje od tej.
Klaudia Dydymska
(klaudia.dydymska@dlalejdis.pl)
Steven Bartlett, „The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia”, Wydawnictwo Insignis, Kraków 2024